تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۸۸۸۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره بهداشت دامپزشکی خوزستان خبر داد:
کنترل وضعیت زنبورستان‌های خوزستان
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خوزستان از کنترل وضعیت زنبورستان‌های استان خبر داد.

بهمن جوشن امروز اظهار کرد: زنبورستان‌های خوزستان از نظر بیماری‌های زنبور عسل تحت کنترل و نظارت دامپزشکی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 210 هزار کلنی در زنبورستان‌های استان وجود دارد، افزود: طبق نتایج به دست آمده در طرح پایش بهاره میزان آلودگی کندوها به بیماری‌های واروا، نوزما، آکاراپیس و لوک آمریکایی که به‌صورت همزمان و سراسری در زنبورستان‌های استان انجام گرفت، وضعیت آلودگی زنبورستان‌ها به عوامل ذکر شده بسیار مطلوب گزارش شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خوزستان خاطرنشان کرد: در این طرح عامل بیماری لوک و آکاراپیس از هیچ  زنبورستانی جدا نشد و بررسی عوامل واروا و نوزما نیز نشان دهنده پاک بودن کندوها و آلودگی کمتر از حد مجاز بوده است.

جوشن در خصوص اقدامات بهداشتی دامپزشکی در زنبورستان‌ها عنوان کرد: تعداد 11 هزار و 385 کلونی در این طرح تحت پوشش قرار گرفته و از 5 هزار و 550 کلونی زنبور عسل نمونه‌برداری و آزمایشات لازم انجام شد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر از صنعت پرورش زنبور عسل در استان تصریح کرد: مبارزه با بیماری‌های زنبور عسل و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به زنبورداران همواره یکی از اهداف دامپزشکی بوده است.

این طرح سومین پایش سراسری بیماری‌های زنبور عسل طی یک سال اخیر در استان است که با هدف استقرار سیستم‌های مراقبت و کنترل بیماری‌های زنبور عسل در استان اجرا می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار