تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۸۸۸۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گهستونی:
«پدران و مادران قصه گو» و «گردشگری ادبی» در خوزستان برگزار می شود
دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان از برگزاری دو جشنواره «پدران و مادران قصه گو» و «گردشگری ادبی» در استان خبر داد.

مجتبی گهستونی گفت: در راستای برگزاری برنامه های «اهواز، پایتخت كتاب» اداره كل ارشاد اسلامی خوزستان اقدام به برگزاری دو جشنواره «پدران و مادران قصه گو» و «گردشگری ادبی» می كند.

وی افزود: نخستین جشنواره «پدران و مادران قصه گو» كه سال گذشته برای اولین بار در استان خوزستان برگزار شد، با مشاركت قصه گویان حرفه ای و مبتدی با لهجه و گویش های مختلف استان مورد استقبال بسیاری از علاقه مندان قرار گرفت.

دبیر جشنواره «پدران و مادران قصه گو» اظهار كرد: در دومین سال برگزاری این جشنواره نیز در نظر داریم تا داستان ها، افسانه ها و لالایی هایی را كه مادران و پدران در سینه دارند، با رویكرد بومی محل زندگیشان، ضبط و پخش كنیم.

گهستونی بیان كرد: در این جشنواره كه در آبان ماه سال جاری برگزار می شود از حضور قصه گویان حرفه ای و مبتدی برای اجرای زنده دعوت می شود.

وی بیان كرد: در نظر داریم كه پس از انجام مذاكرات و فراهم آوردن زمینه لازم از چهره های مطرح ادیبات و قصه گویی همچون «هوشنگ مرادی كرمانی» نویسنده داستان قصه ای مجید و «رضا رهگذر» گوینده برنامه قصه ظهر جمعه برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آوریم.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان همچنین از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه «گردشگری ادبی» در استان به دبیر این انجمن خبر داد و گفت: جشنواره «گردشگری ادبی» جشنواره ای بسیار نو و خلاقانه است كه برای نخستین بار در سه حوزه «ادبیات، گردشگری و عكاسی» در دی ماه ۹۴ در استان برگزار می شود.

گهستونی ادامه داد: در این جشنواره، ۶ پایگاه تخصصی در سه حوزه فوق و یك نمایشگاه عكس برگزار می شود كه در طی آن با رائه توضیحات، مخاطبان را با مكان های تاریخی و مهم كه مركز اتفاق رویدادهای مختلف در آثار نویسندگان خوزستانی بوده است، آشنا می كنیم.

وی عنوان كرد: در این همایش نیز از چهره های مختلف گردشگری، ادبیات و عكاسی به مدت یك هفته بهره خواهیم برد. مكان پیشنهادی برای برگزاری این جشنواره و نمایشگاه، «موزه هنرهای معاصر اهواز» است كه در حال حاضر پیشنهاد اولیه آن مطرح شده و منتظر تایید نهایی آن هستیم.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان اظهار كرد: فراخوان اولیه جشنواره «پدران و مادران قصه گو» آماده شده كه تیرماه ۹۴ اقدام به انتشار و تزیع آن خواهیم كرد تا علاقه مندان قصه های پدران و مادران خود را به صورت فیلم ضبط شده به این دبیرخانه ارسال كنند تا مورد داوری قرار بگیرد كه پس از آن به برگزیدگان بخش های مختلف آن لوح تقدیر و جوایزی اهدا می شود.

گهستونی همچنین گفت: در خصوص جشنواره «گردشگری ادبی» نیز مذاكرات اولیه با تعدادی از عكاسان انجام شده و پیشنهادات خود را برای عكاسی از مكان های مشخص ارائه داده ایم كه پس از دریافت عكس های شركت كنندگان، آنها را چاپ و به نمایش می گذاریم.

اداره كل ارشاد اسلامی خوزستان دبیرهای تعدادی از جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی استان را منصوب كرد كه در این بین مجتبی گهستونی دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان به عنوان دبیر جشنواره «پدران و مادران قصه گو» و سعید محمدپور رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان به عنوان دبیر جشنواره «گردشگری ادبی» استان انتخاب شدند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار