تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۸۸۹۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد:
اجرای طرح ردیابی فرآورده‌های خام دامی در خوزستان
مدیرکل دامپزشکی خوزستان از اجرای طرح «ردیابی فرآورده‌های خام دامی در آلایش‌های خوراکی طیور» در سطح استان خبر داد.

مصطفی کنارکوهی امروز با بیان اینکه درج کد رهگیری بر روی محصولات مرغ کشتار روز تولید شده به عنوان نخستین استان در سطح کشور در خوزستان به مرحله اجرا درآمد اظهار داشت: هم‌اکنون 9 کشتارگاه صنعتی طیور استان کد رهگیری و تاریخ تولید را با دستگاه جت پرینتر درج می‌کنند و این بار به منظور تکمیل طرح مذکور، ثبت کد رهگیری بر روی آلایش های خوراکی مرغ نیز اجرایی شد.

وی افزود: طرح ردیابی فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌های طیور استان خوزستان از اول شهریور سال 93 آغاز شده و هم‌چنان با جدیت ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: همه‌ کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان که قبلاً با دستگاه تاریخ‌زن حرارتی تاریخ تولید را درج می‌کردند به دستگاه جت پرینتر رایانه‌ای تجهیز شده و کد رهگیری علاوه بر مرغ  کشتار روز بسته‌بندی شده بر روی بسته‌های جگر، سنگدان و دل نیز حک می‌شود.

کنارکوهی اضافه کرد: از مزایای این طرح ردیابی محصول تولید شده، در تمام مراحل از تولید تا مصرف است و با درج کد ردیابی، نوع وسیله‌ حمل، کشتارگاه تولیدکننده‌ محصول، مرغداری پرورش‌دهنده، کارخانه‌ جوجه‌کشی که جوجه‌ی یکروزه را تولید کرده و قابل شناسایی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  شهروندان جهت اطمینان از معتبر بودن محصول خریداری شده می‌توانند کد رهگیری را به شماره 30008903 پیامک و از اطلاعاتی مانند نام مرغدار، نام کشتارگاه، تاریخ تولید و انقضاء اطلاع حاصل کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار