تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۸۸۹۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز :
خوزستان از توسعه نامتوازن خدمات رفاهی رنج می برد
امام جمعه موقت اهواز گفت: از زمان کشف نفت در خوزستان، این استان از توسعه نامتوازن خدمات رفاهی و کوتاهی در ارائه این خدمات متناسب با ثروت های استان رنج می برد.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده پیش از ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید ثبت اسناد و املاک خوزستان عنوان کرد: حضور من به منظور ایراد بیان نماینده ولی فقیه آیه الله موسوی جزایری و رساندن مراتب تشکر و قدردانی وی از زحمات مدیرکل سابق است.

حسن زاده ادامه داد: سازمان ثبت اسناد نقش بسیار مهمی در توسعه پیشرفت وعدالت در جامعه دارد و با توجه به اینکه ما با فرهنگ دینی به دنبال آن هستیم که عدالت را به معنای درست توسعه دهیم وجود این نهاد مفهوم پیدا می کند.

وی افزود: هیچگاه عدالت کامل بدون توسعه امکان ندارد و توسعه کامل هم بدون رعایت عدالت در یک جامعه محقق نمی شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ارزشمندی اراضی استان بیان کرد: یکی از مباحث مهم اداره ثبت استان، اسناد تملک اراضی و وجود منابع نفتی و آبی است که از ارزشمندی بالایی برخوردارند.

حسن زاده افزود: باید بگذارند این منابع آبی در خوزستان بمانند، چرا که ما ترس آن داریم که طرح رهبری در احیای اراضی کشاورزی اجرایی نشود و همان اراضی موجود هم از بین برود.

وی حذف بروکراسی اداری و تسهیل فعالیت ها را ممکن دانست و گفت: حفظ اموال عمومی و برداشتن بروکراسی، با تسامح و تساهل ممکن است و مدیرکل جدید اداره کل اسناد استان می تواند با برنامه ریزی بهتری کار خود را شروع کند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ضرورت اولویت قرار دادن خوزستان در تمامی محاسبات تصریح کرد: ما نمی گوییم نفت و گاز فقط برای خوزستان باشد ولی ما درخواست این را داریم که در تمامی محاسبه های کشوری اولویت ها را رعایت کنند و خوزستان در راس اهمیت ها قرار گیرد.

حسن زاده تاکید کرد: مسئولان استان خوزستان زحمات مدیرکل سابق را فراموش نخواهند کرد و امیدواریم در هر نقطه از کشور با موفقیت مشغول به خدمت شود.

وی بیان کرد: از اولین لحظه ای که نفت در استان خوزستان کشف شد، مردم این استان با توسعه نامتوازن از مشکلات عدیده ای رنج می برد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به کوتاهی در ارائه خدمات رفاهی متناسب با ثروت های استان بیان کرد: تمامی مسیرها و جاده های استان سرشار از تاسیسات نفتی است ولی در همین مسیرها دریغ از خدمات آموزشی و رفاهی که بتواند پاسخ گوی نیازهای این منطقه باشد.

حسن زاده در پایان گفت: محرومیت های خوزستان و آن هم در سایه این ثروت ها نشان از توسعه نامتوازن در این نقطه از کشور دارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار