تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۸۸۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد 19 درصدی بارگیری کالا در بندرامام
بارگیری کالای تجاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با 19 درصد رشد طی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال‌گذشته، به بیش از یک میلیون و 442 هزار تن رسید.

گرایلو، معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از 6 میلیون و 946 هزار تن کالا طی دو ماهه سال جاری در اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی بندرامام‌خمینی(ره) اظهارداشت: به دنبال سیاست‌های دولت خدمت‌گزار جهت تقویت صادرات و کاهش واردات، بارگیری انواع کالا از جمله کالای کانتینری، مواد شیمیایی، آهن آلات، سنگ آهن و مواد معدنی در این مجتمع بزرگ بندری کشور رشد داشته است.

وی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را به لحاظ کوتاهی مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی در نیمه غرب کشور واجد مزیت‌هایی برشمرد که موجب استقبال صاحبان کالا جهت صادرات کالاهایی نظیر سنگ آهن و مواد معدنی با بهره‌گیری از اسکله ها و تجهیزات مهیای آن شده است.

وی همچنین برخورداری این مجتمع بزرگ بندری از پایانه کانتینری مجهز و پیشرفته را از مزیت‌های آن عنوان کرد و توجه به افزایش راندمان تخلیه و بارگیری کالا با برنامه‌ریزی مدون، بهره‌گیری از نیروهای عملیاتی مجرب و تجهیزات آماده به کار حاصل شده را از عوامل مؤثر در بهره‌وری کشتی‌ها در این مجتمع بزرگ بندری دانست که موجب افزایش میانگین این شاخص به میزان 194 تن بر ساعت طی دو ماهه سال جاری شده است.

یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) طی 12 ماهه سال‌گذشته بالغ 46 میلیون تن کالا را تخلیه و بارگیری کرده و سهم 76 درصدی تخلیه کالاهای اساسی کشور را طی مدت مذکور به خود اختصاص دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار