تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۸۹۰۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیم درصد از جمعیت مردم شوش عضو کتابخانه‌ها هستند
خوزنیوز: جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شوش با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ،نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ،فرماندار ، اعضای انجمن و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه برگزار گردید.

به گزارش خوزنیوز؛ در این جلسه نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت مسئله مطالعه و کتاب و کتابخوانی آنقدر زیاد است که رهبر معظم انقلاب از آن بعنوان نفس کشیدن تعبیر می کند.

وی افزود: در بحث کتابخوانی در شهرستان شوش گام های بزرگی برداشته شده است؛ اما برای رسیدن به حد مطلوب راه زیادی باید طی شود.

نماینده مردم شوش اظهار کرد: درتلاش هستیم بتوانیم از بودجه ماده 180 که در اختیار نمایندگان است مشکل ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان حل شود و هزینه ای را برای این مرکز فرهنگی اختصاص دهیم.

در ادامه فرماندار شوش گفت: با توجه به مذهبی بودن شهرستان شوش باید زیرساخت های کار فرهنگی در این شهرستان تقویت گردد و همه مدیران برای رفع مشکلات باید با همدلی و همکاری و پیگیری جدی گام بردارند.

رضا نجاتی افزود: یکی از مشکلات اساسی شهرستان شوش نداشتن کتابخانه مرکزی است که باید در اولویت کار شهرداری و انجمن کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد.
                                                                                              
همچنین در ادامه این جلسه ، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شوش گفت:  یکی از فعالیت های ما برگزاری نمایشگاه کتاب بود که با استقبال مردم همراه بود و حضور مردم در چنین نمایشگاهی نشان از اهمیت دادن به مطالعه کتاب و کتابخوانی در این شهرستان است.

جوروند با توجه به اینکه نیم درصد از جمعیت مردم شهرستان شوش عضو کتابخانه‌ها هستند افزود: فضای موجود درکتابخانه به هیچ وجه جوابگوی علاقه مندان به مطالعه کتاب و کتابخوانی نمی‌باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت منجی عالم قائم آل محمد(ص) و فرارسیدن سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) گفت: شهرستان شوش با سابقه فرهنگی و تاریخی زیاد درحوزه کتاب و کتابخوانی مشکلات زیادی را داراست که باید با همدلی و همکاری مسئولین شهرستان مشکلات فرهنگی این شهرستان مرتفع می شوند.

سید لطف الله سپهر عنوان کرد: شهرستان شوش درشاخص زیربنای کتابخانه ها با 2896 مترمربع به ازای هر 100 نفر 38/1 مترمربع جهت مطالعه در کتابخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد و در شاخص کتاب بیش از یکصد و یک هزار جلد کتاب موجود است که در ازای هر 100 نفر 45/48 جلد کتاب در کتابخانه ها موجود است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: در شاخص عضو هم از هر 100 نفر فقط 3 نفر عضو کتابخانه ها هستند که شهرستان شوش در این سه شاخص از حد متوسط استان پایین تر است و برای رفع این کمبودها باید تلاش بیشتری انجام داد.

وی در پایان افزود: با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم در شش ماهه اول سال جاری گلنگ زنی کتابخانه مرکزی شهرستان شوش را داشته باشیم.
:
:
:
آخرین اخبار