تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۹۰۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آيت​الله حيدري: وجود امام زمان، محور جهان خلقت است
امام جمعه موقت اهواز، فرهنگ اسلامي را بدون وجود امام زمان بي​معنا دانست و وجود وي را محور جهان خلقت برشمرد.

آيت​الله محسن حيدري اظهار كرد: امام زمان (عج) عصاره خلقت و اميد رهايي انسانها از ستم، جهل و نابكاري است. همه اولياي خدا چشم انتظار ظهور حضرت ولي عصر هستند و با آمدن وي، هدف خلقت و غايت آفرينش تحقق پيدا مي​كند.

وي افزود: با ظهور امام زمان همه انسانها به سمت ترقي معنوي و مادي و همه جانبه حركت خواهند كرد و مقصد نهايي انسانيت فرا مي​رسد.

آيت​الله حيدري گفت: اميد است كه خداوند در فرج ايشان تعجيل فرمايد و ما را هم از سربازان مخلص وي قرار داده و اين انقلاب اسلامي را به انقلاب جهاني حضرت حجت متصل كند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایت " لولا الحجة لساخت الأرض بأهلها " اگر حجت در روى زمين نباشد، زمين، مردم را به كام خود فرو مى كشد؛ غنوان کرد: محور و اساس فرهنگ اسلامي، حجت خدا در زمين است و اگر نبود، خداوند همه اهل زمين را در زمين فرو مي برد. بنابراين وجود امام زمان نه تنها محور فرهنگ دين و اسلام است بلكه محور جهان خلقت بوده و دين، ايمان و فرهنگ بدون حجت خدا معنا ندارد.

وي در ادامه با اشاره اين كه قطعا انتظار مثبت و سازنده، زمينه​ساز ظهور است؛ بيان كرد: انتظار مثبت و سازنده به اين معناست كه منتظران، اولا وجود و مقام و منزلت امامت حضرت مهدي (عج) را بشناسند. دو این که به وجود نازنين وي عشق بورزند و سوم این که با اطاعت كردن خدا و انجام واجبات و پرهيز از گناهان، فرامين حضرت حجت را اطاعت كنند و در راستاي اعتلاي فرهنگ مهدوي و تعجيل در ظهور امام زمان فعاليت کرده و آرمان​هاي مهدوي را در جامعه گسترش دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار