تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۸۹۰۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش خبر داد:
اختصاص 100 میلیارد ریال برای احیای کارخانه قند دزفول
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از اختصاص و تامین 100 میلیارد ریال اعتبار برای احیای کارخانه قند دزفول خبر داد.

سیدراضی نوری روز سه شنبه افزود: احیای کارخانه قند دزفول توسط هیات حمایت از صنایع ورشکسته شامل وزیر نفت ، وزیر کار ، وزیر اقتصاد و مدیریت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و این اعتبار به صورت بلاعوض از محل هدفمندی یارانه ها به احیای کارخانه قند دزفول اختصاص یافت.

وی افزود: تلاش می شود 100 میلیارد ریال دیگر نیز از طریق تسهیلات بانکی برای احیای کارخانه قند دزفول اختصاص یابد که پیگیری از طریق دو بانک کشاورزی و صنعت و معدن در حال انجام است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه با تامین و صرف این اعتبارات مشکل کارخانه قند دزفول حل خواهد شد اظهار کرد: این اعتبارات صرف کشت چغندرقند و بازسازی،نوسازی و نگهداری نیروی انسانی خواهد شد.

وی کل هزینه لازم برای احیای کارخانه قند دزفول را یک هزارو 100 میلیارد ریال دانست و گفت: با تامین این اعتبار 350 میلیارد ریال برای کشت چغندرقند و مابقی برای بازسازی، نوسازی و نگهداری کارخانه هزینه می شود.

این نماینده مجلس افزود:طبق نظر کارشناسان حدود 9 ماه برای احیای کارخانه قند دزفول زمان لازم است.

نوری گفت: با احیای کارخانه قند دزفول ضمن جذب نیروی کار جدید از تجربه افراد بازنشسته و سابق کارخانه قند دزفول نیز استفاده خواهد شد.

کارخانه قند دزفول در کیلومتر هفت جاده شوش، دزفول بزرگترین کارخانه قند چغندری در خاورمیانه است که بعد از واگذاری به بخش خصوصی از سال 82 تاکنون تعطیل شده است.

تعطیلی کارخانه قند دزفول ، موجب توقف کشت چغندر قند در منطقه شمال استان خوزستان شد.

طرح احیای مجدد کشت چغندر قند در شمال استان خوزستان از سال زراعی گذشته با کشت حدود سه هزار هکتار آغاز شده است.

به دلیل تعطیلی کارخانجات چغندرقندی استان خوزستان محصول چغندر قند این استان برای تبدیل به شکر به کارخانه های اصفهان و کرمانشاه حمل می شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نادر سهرابی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
0
سلام اینجانب بعنوان یک ایرانی و خرمشهری از نماینده شوش بدلیل بی شائبه بمنظور احیای کارخانه ورشکسته قند و شروع مجدد تولید تشکر می نمایم و این یکی از اهداف بزرگ توسعه اقتصاد و اقتصاد مقاومتی در کشور است که رهبر فرزانه به آن تأکیدات فراوانی فرمودند. ای کاش نماینده خرمشهر در مجلس هم از اینگونه کارهای شایسته برای مردم خرمشهر و خروج شرکت صابون و گلیسیرین سازی خرمشهر که از بزرگترین صنایع شوینده خاورمیانه است بنماید. لذا لازم است بعرض برساند، تاکنون که بسیار ضعیف و ناتوان بوده است. خرداد94
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
2
0
بعد از قریب به 25 سال معجزه دارد رخ میدهد اگر..... خداکنه چند تاجوون برود سرکار چند تا دختر هم بره خونه بخت ... شاید بری بانیان دعای کنند اگر پارتی بازی نباشد .............
:
:
:
آخرین اخبار