تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۸۹۴۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كمایی:
پروژه مهر آموزش و پرورش خوزستان تیرماه فعالیت خود را آغاز می كند
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان كرد: پروژه مهر آموزش و پرورش خوزستان با ابلاغ به كلیه مناطق استان از تیرماه ۹۴ فعالیت خود را آغاز می كند.

جمشید كمایی اظهار كرد: فرآیند آغازین پروژه مهر را در قالب دستورالعمل به همه مناطق استان ارسال كردیم كه اجرای این پروژه از اول تیرماه سال جاری شروع می شود.

وی افزود: این پروژه كمیته های مختلفی از جمله كمیته تعمیر، تجهیز و آماده سازی مدرسه (تعمیرات لازم و تجهیز فضاها)، كمیته برنامه ریزی و ساماندهی نیروی انسانی (صدور ابلاغ و كلاس بندی)، کمیته نظارت، ارزیابی و عملكرد (پیگیری فعالیت مدارس، تعیین صلاحیت ها و انتصابات مدیران) و كمیته تبلیغ و توجیه (تبلیغات و توجیه اولیا، دانش آموزان و فرهنگیان) را شامل می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان تصریح كرد:‌ امیدواریم با اجرای این طرح یك بازگشایی به موقع و موفق را در ابتدای سال تحصیلی جدید داشته باشیم. همچنین مدارس بتوانند با برنامه ریزی های لازم، برنامه درسی را تدوین كرده و در كنارش نیز مدیران و معلمان آماده شروع سال تحصیلی باشند.

كمایی بیان كرد:‌ سال گذشته با كمك استانداری طرح مشترك زیبا سازی، ایمن سازی و نشاط آفرینی را برای بازگشایی مدارس  استان اجرا كردیم. برای اجرای این طرح ضمن تدوین شیوه نامه های لازم، كمیته های مختلفی در استانداری تشكیل شد و فرمانداران نیز موظف به همكاری شده بودند. مناطق محروم، مرزی و حاشیه در طرح فوق اولویت داشتند كه خوشبختانه با توجه به نتایج خوب حاصل از اجرای این طرح به همین دلیل امیدوار هستیم تا امسال نیز این طرح را  اجرا كنیم.

وی با اشاره به ادغام ستاد ثبت نام در پروژه مهر گفت: ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از یك خرداد ماه شروع شده است. از روز گذشته نیز ثبت نام اولیه برای اجرای طرح سنجش شروع شده و مدارس نوبت دهی می كنند. انجام ثبت نام دانش آموزان و اجرای طرح سنجش تا پایان تیرماه ادامه دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان در سایر پایه ها از یك تیرماه شروع می شود. در پایه های میانی نیازی به حضور اولیا نیست ولی برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی، هفتم و در مواردی در پایه دوم دبیرستان در صورت تغییر مدرسه برای رشته مورد علاقه اولیا باید حضور پیدا  كنند.

كمایی تاكید كرد: تمامی ثبت نام ها تا پایان تیر ماه ادامه دارد و توصیه می كنم دانش آموزان در موعد مقرر ثبت نام خود را  انجام دهند تا در مدرسه نزدیك به محل زندگی خود تحصیل كنند. نكته حائز اهمیت این است كه كلاس بندی دانش آموزان در سامانه ثبت نام انجام می شود.

وی اضافه كرد:‌ بر اساس آمار سال تحصیلی ۹۳-۹۴ در حوزه كل استان هفت هزار و هفت دانش آموز پسر و ۹۱ دانش آموز دختر در رشته معارف اسلامی تحصیلی و در پایه هفتم ۷۰ هزار و ۸۴۸ دانش آموز و در پایه هشتم ۶۶ هزار و ۱۴۵ دانش آموز تحصیل می كردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: ۱۳۶ هزار و ۹۹۳ دانش آموز در متوسطه دوره اول و ۱۵۹ هزار و ۹۶۳ در متوسطه دوره دوم تحصیل می كردند. تعداد دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای ۱۵ هزار و ۸۸۴ و رشته های كاردانش نیز ۳۱ هزار و ۸۳۵  بوده است.

كمایی در پایان گفت: جمعا ۳۴۴ هزار و ۶۷۵ دانش آموز را در  حوزه متوسطه داریم. این مقطع دارای دو هزار و ۸۲۹ مدرسه و  ۱۵ هزار و ۶۶۶ كلاس درس است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار