تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۸۹۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سارقان پل تاریخی کوت سید صالح تحت تعقیب‌اند
رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون گفت: سارقان پل تاریخی کوت سید صالح در تعقیب مراجع قضایی و نظامی هستند.

داوود سالمی اظهار کرد: با تشکیل به موقع کمیته راهبردی رسیدگی به وضعیت پل تاریخی کوت سید صالح و انجام اقدامات عملی کارشناسی شده کلیه راه‌های دسترسی سارقان به پل مذکور کاملا قطع شده و از آن زمان دیگر خوشبختانه هیچ گونه سرقتی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: از آن جایی که طبق قانون هر گونه آسیب به آثار تاریخی جرم محسوب می‌شود با برقراری تعاملات نزدیک فی مابین پلیس آگاهی و یگان حفاظت میراث فرهنگی کارون یکی دیگر از عوامل سرقت مصالح پل تاریخی کوت سید صالح شناسایی و طبق کیفرخواستی حقوقی به دادگاه انقلاب اهواز متهم مورد تعقیب مراجع نظامی و قضایی قرار گرفت.

سالمی افزود: در این زمینه مقداری مواد مخدر و ابزارآلات سرقت و ضبط تحویل مراجع ذیربط شد. همچنین توسط کارشناسان میراث فرهنگی برآورد خسارت وارد شده به پل تعیین و به دادگاه اعلام شد.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون گفت: تلاش‌های مدیر میراث فرهنگی خوزستان و فرماندار شهرستان کارون برای تشکیل کمیته راهبردی بسیار خوب بوده و جای تشکر دارد.

پل تاریخی کوت سید صالح از آثار تاریخی نیاکان شهرستان کارون و دارای معماری بسیار منحصر به فردی است که  از 39 ستون و 40 دهانه تشکیل شده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این پل تاریخی تنها اثر ثبت شده ملی شهرستان کارون است. این پل با طول 124 متر  متعلق به دوره پهلوی اول و به سبک پل‌های ساسانی است که برای تردد در فصول آبگیر ساخته شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار