تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۹۰۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت‌وساز غیرقانونی در زمین‌های کشاورزی دزفول
در حوالی کوی پیام نور دزفول در محدوده زمین‌های کشاورزی که همه ساله به زیر کشت محصولات صیفی و ذرت می‌رود به صورت غیرقانونی در حال ساخت‌وساز هستند.

این گزارش در حالی است که کشاورزان این منطقه خبر از پیگیری مالک زمین جهت تغییر کاربری 40 هزار مترمربع از بهترین زمین‌های کشاورزی که در مجاور کانال آبیاری نیز است  به تجاری دارد که شواهد بیانگر توافق شفاهی برخی مسئولان امر نیز است.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که تعدادی از کسبه و کارگاه‌های صنعتی که 10 کیلومتر به محدوده شهر نزدیک هستند و بیش از 200 نفر اشتغالزایی دارند به علت کشاورزی بودن املاک خود موفق به اخذ پایان کار و سند ثبتی تاکنون نشده و با وجود تلاش چند ساله خود نتوانستند مشکل تغییر کاربری زمین‌های خود را حل کند.

حال جای سوال دارد چطور قرار است 4 هکتار از زمین کشاورزی این منطقه که در مجاورت کانال آبیاری نیز بوده و از لحاظ کشت هیچگونه کمبودی از نظر خاک و آبیاری ندارد و تاکنون به کشت و برداشت محصولات صیفی از آن استفاده شده، چطور قرار است تغییر کاربری دهند.

*هیچکس حق و اجازه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را ندارد

مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: متاسفانه مالک این زمین‌ها بدون اخذ مجوز و به‌صورت غیر قانونی اقدام به گودبرداری زمین کرده است.

احمد زارعی افزود: پس از اطلاع از این ماجرا بازرسان جهاد کشاورزی سریعا به محل اعزام و نسبت به متوقف کردن کار اقدام کردند.

وی اضافه کرد: این زمین‌ها کاربری کشاورزی و خارج از محدوده شهر بوده و تاکنون هیچ مجوز قانونی برای تغییر کاربری 4 هکتار زمین فوق صادر نشده است.

زارعی، ساخت‌وساز در این زمین‌ها را کاملا غیرقانونی دانست و گفت: هیچکس حق تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را به کاربری تجاری و دیگر نداشته و تخلف محسوب می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول در پایان بیان کرد: این تخلف محرز بوده و طی صورت جلسه‌ای قرار شده که زمین کشاورزی به حالت اول برگردانده شود، در غیر اینصورت برابر ضوابط و مقررات قانونی و جاری، به شدت برخورد کرده و پیگیری قضایی خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار