تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۹۰۴۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهریه مدارس غیردولتی خوزستان افزایش پیدا می‌کند
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: در آغاز سال تحصیلی آینده حدود ۲۰ درصد افزایش شهریه در مدارس غیردولتی خواهیم داشت.

محمد تقی‌زاده اظهار داشت: متاسفانه کشورهای به ظاهر غیر پیشرفته‌ای نظیر پاکستان، سرانه مطالعه و نشر کتاب از ایران بیشتر است.

وی افزود: اگر ما خواهان پیشرفت جامعه خود هستیم باید به امورات فرهنگی به ویژه توجه به امر کتاب و کتابخوانی بیشتر توجه کنیم.

وی گفت: در جوامع پیشرفته مهم‌ترین اصل توسعه فرهنگی را بر پایه تکریم و حمایت از معلمان آن کشور بنا کرده‌اند که متاسفانه در ایران شاهد مشکلات و دغدغه‌های فرهنگیان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان طرح حمایت از فرهنگیان دست به قلم گفت: طرحی در دستور کار است که کانونی برای فرهنگیان نویسنده تشکیل شود که در آن فرهنگیان مطالبات خود را مطرح کرده تا بتوانیم حمایت‌های لازم جهت چاپ اثر و بحث‌های مالی را انجام دهیم.

وی درباره پرداخت حقوق معوق 6 هزار و 500 فرهنگی استان گفت: این مقدار از معوقات مربوط به جلسات برگزاری امتحانات و حق الزحمه فرهنگیان حق التدریس است که حقوق عقب افتاده آنها را تا پایان اسفندماه 93 پرداخت و بقیه آن را تا پایان تیرماه پرداخت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در آغاز سال تحصیلی آینده حدود 20 درصد افزایش شهریه در مدارس غیردولتی خواهیم داشت اما در بخش دولتی شاهد افزایش شهریه نخواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: اعتبارات سال گذشته برای ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس 100 میلیارد تومان بوده ولی بودجه امسال در این باره هنوز اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: اولویت آموزش و پرورش استان خوزستان، در تجهیز، مرمت و نوسازی مدارس در نقاط حاشیه‌ای و کم درآمد استان خوزستان است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار