تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۹۰۵۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حدود 90 هزار تن خرما از آبادان صادر شد
سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: سال گذشته حدود 90 هزار تن انواع خرما از این شهرستان به سایر نقاط کشور، کشورهای اروپایی، کشورهای حوزه اقیانوسیه و حاشیه خلیج فارس صادر شد.

ناجی شهیب زاده همزمان با هفته جهاد کشاورزی با بیان نقش کشاورزی در ایجاد شغل و ایجاد رونق اقتصادی، گفت: این صنعت در اقتصاد کشور نقش پر رنگی ایفا می کند و در تولیدات داخلی نیز از مهم ترین صنایع به شمار می رود.

سرپرست اداره جهادکشاورزی شهرستان آبادان همچنین در خصوص اقدامات این اداره برای رونق کشاورزی شهرستان، گفت: در زمینه اجرای طرح 550 هزار هکتاری احیای زمین های کشاورزی، سهم آبادان 24 هزار هکتار است که در مناطق زیر مجموعه طرح، انجام عملیات زهکشی و شبکه آبیاری در حال اجراست.

وی ادامه داد: همچنین در طرح توسعه باغات بر اساس میزان اعتبار به ویژه بخش نخیلات، امور زیربنایی آغاز شده و اعتبارات درون سازمانی برای آن در نظر گرفته شده است.

شهیب زاده تصریح کرد: سال گذشته همچنین دو هزار و 798 میلیون ریال تسهیلات در بخش مکانیزاسیون و 800 میلیون ریال تسهیلات در بخش دام و طیور به جامعه هدف پرداخت شد.

وی افزود: سال گذشته همچنین، حدود 60 کیلومتر از انهار آبادان با هزینه دو میلیارد و 244 میلیون ریال لایروبی شد.

سرپرست جهاد کشاورزی آبادان گفت: برای تجهیز و نوسازی اراضی نیز 16 هزار و 60 میلیون ریال اعتبار سازمانی به کشاورزان پرداخت شد و در بخش باغات نیز، بهسازی پنج هزار هکتار نخیلات، 125 هکتار حریص کاری، 100 هکتار پوشش خرما، 50 هکتار بهسازی باغات انجام شد.

وی با بیان تشکیل صندوق بخش توسعه کشاورزی در آبادان در ابتدای سال جاری نیز، افزود: این صندوق با 200 سهامدار و هفت میلیارد و 400 میلیون ریال سرمایه اولیه تشکیل شد تا گامی در راستای رفع مشکل آورده کشاو.رزان برداشته شود.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی آبادان مهمترین کمبود کشاورزی آبادان را تامین آب مورد نیاز کشاورزی عنوان کرد و گفت:تامین آب کشاورزی در شهرستان به دلیل نداشتن متولی به مشکل بزرگی تبدیل شده است ولی این سازمان به دنبال رفع این معضل با استفاده از حمایت تشکل های مردمی و سازمان های تاثیر گذار می باشد.

شهیب زاده تصریح کرد: نحوه نگهداری آب و مدیریت آب در کشاورزی با کمک کشاورزان و مشارکت آنان در امور حل می شود و سال جاری نیز با افتتاح صندوق توسعه کشاورزی، بخشی از این مشکل حل شد.

برنامه های هفته جهادکشاورزی از 21 خردادماه همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان برگزار می شود.

تکریم کشاورزان نمونه، بازدید کشاورزان از طرح های احیای زمین های کشاورزی و برگزاری همایش از محورهای برنامه های این هفته در شهرستان آبادان است.

محصول خرما یکی از مزیت های نسبی و حتی رقابتی حداقل شش استان کشور در بخش کشاورزی و صنعت بوده و تاثیر آن در بهبود وضعیت اقتصادی مردم منطقه قابل تعمق می باشد.

سالانه بیش از 200 هزار تن خرما از نخلستان های استان خوزستان برداشت می شود.

سطح زیرکشت نخیلات استان خوزستان حدود 45 هزار هکتار اعلام شده است و شهرستان های شادگان، آبادان و خرمشهر به ترتیب بالاترین میزان تولید خرما را در استان دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار