تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۹۰۵۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید بیش از930 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
خوزنیوز: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 با بیان اینکه عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان رو به اتمام است، میزان خرید گندم در استان را بیش از 930 هزار تن اعلام کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ سیاوش حسین پور ضمن ابراز رضایت از عملکرد پرسنل خود در زمینه خرید تضمینی گندم و همچنین همکاری بانک کشاورزی استان، اظهارکرد: در حال حاضر بيشترين میزان خريد گندم در کشور متعلق به خوزستان است و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4با تدابیری که اندیشید به خوبی توانست از عهده مسئولیت خود بر آید و گندم تولیدی را جهت تهیه قوت مردم تحویل کارخانجات استان و سراسر کشور دهد.

وی افزود: محصول گندم یکی از مهمترین كالاهاي اساسی تولید داخل است که وظیفه خريد تضمینی این محصول به منظور حمایت از کشاورزان و تامین نیازهای مصرفی کشور بر عهده شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت‌های مناطق 14 گانه زیر مجموعه آن است.

حسین پور تصریح کرد: این شرکت بر اساس وظایف ذاتی خود  تلاش می‌کند تا در فصل برداشت گندم با خرید تضمینی و مطمئن برای کشاورزان گامی بلند در جهت تامین نیاز کشور و به تبع تهیه قوت قالب مردم در کشور و استان خوزستان بر دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 با بیان اینکه نیاز استان به گندم 600 تا 650 هزار تن است، خاطرنشان کرد: پس از تامین این مقدار، گندم مازاد خریداری شده به استان هایی که پتانسیل کشاورزی بالایی ندارند، صادر خواهد شد. گندم مازاد استان معمولاً به استان هایی همچون تهران، البرز، اراک، قم، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی و سایر نقاط اختصاص می‌یابد.
:
:
:
آخرین اخبار