تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۹۰۵۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادكی:
طرح اوقات فراغت دانش آموزان خوزستانی در ۴ محور برنامه ریزی شد
آموزش و پرورش به منظور پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان استان برنامه تابستانی خود را در چهار محور اصلی فرهنگی و هنری، قرآن و معارف اسلامی، ورزشی و رشته های فنی برگزار می کند
رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خوزستان از برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان استان در قالب چهار محور فرهنگی و هنری، قرآن و معارف اسلامی، ورزشی و رشته های فنی خبر داد.

مرتضی ادکی اظهار كرد: آموزش و پرورش به منظور پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان استان برنامه تابستانی خود را در چهار محور اصلی فرهنگی و هنری، قرآن و معارف اسلامی، ورزشی و رشته های فنی برگزار می کند. این فعالیت ها در مدارس، کانون های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن، مجموعه های ورزشی و پایگاه های مستقر در مدارس در سراسر استان برای دانش آموزان برگزار می شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان در محور فرهنگی - هنری می توانند در رشته هایی مانند نقاشی، خطاطی، هنری، کامپیوتر، در محور دوم در رشته هایی از جمله قرائت، مفاهیم، احکام و اصول، عقاید اسلامی و در محور سوم در تمام رشته های ورزشی به فعالیت بپردازند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خوزستان گفت: همچنین دانش آموزان در محور چهارم این برنامه می توانند در رشته های مهارتی فنی که در هنرستان ها آموزش داده می شود، شرکت کنند. متقاضیان بعد از گذراندن دوره آموزشی گواهینامه لازم را کسب کنند.

ادکی با بیان اینکه این کلاس های آموزشی از اول تیرماه تا اواخر مردادماه در سراسر استان برپا می شود، افزود: علاوه براین کلاس ها دانش آموزان در قالب اردوهای سیاحتی، زیارتی و تربیتی به شهرهای تهران، مشهد و قم اعزام می شوند.

وی عنوان كرد: همچنین اعزام دانش آموزان برتر به مسابقات کشوری  از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان در تابستان سال جاری است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خوزستان در خصوص هزینه های ثبت نام گفت: بعضی این کلاس های آموزشی در برخی از مناطق استان به صورت رایگان است ولی برای بعضی  از این کلاس ها برای آموزش باید شهریه پرداخت کرد.

ادکی توضیح داد: این طرح در روستاهای بزرگ که دارای توانایی و امکانات لازم است در مدارس، کانون و پایگاه های ورزشی برگزار می شود.

وی از سایر ارگان و نهادهای مختلف استان درخواست کرد: برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان استان با آموزش و پرورش فعالیت و همکاری بیشتری داشته باشند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار