تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۹۰۶۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون تلفیق مجلس:
اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی به 11 هزار میلیارد ریال افزایش یافت
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق از افزایش اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: اعتبارات این صندوق در سال جاری به 11 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

عباس پاپی زاده روز یکشنبه اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال گذشته را یک هزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با تلاش کمیسیون تلفیق این رقه به بیش از 11هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی همچنین گفت: با وجود اینکه شهرستان دزفول قطب کشاورزی منطقه می باشد مشکلات بسیاری نیز در این حوزه وجود دارد به گونه ای که در یکسال گذشته بیمه برخی محصولات از جمله چغندرقند و ذرت در دزفول پرداخت نشد که این مشکل در نشست با قایم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی مطرح و مقرر شد در خصوص پرداخت خسارات وارده به این محصولات اقدام شود.

پاپی زاده با بیان اینکه میزان بدهی بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان چغندرکار و ذرت کار خسارت دیده دزفول در دست بررسی است افزود: مزارع گندم دزفول نیز در سال زراعی جاری خسارات فراوانی دید اما بیمه آنها تاکنون پرداخت نشده است.

وی گفت: همچنین در این نشست موضوع تاثیر مخرب ریزگردها بر محصولات کشاورزی پیگیری شد تا خسارات وارد ناشی از این پدیده زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گیرد.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت: در نشست با قایم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی که با حضور کارشناسان بیمه محصولات کشاورزی برگزار شد آسیب ها و راهکارهای توسعه صندوق بیمه محصولات کشاورزی بررسی شد.

علی کرمی با اشاره به اینکه هنوز مطالبات کشاورزان ذرت کار بابت کشت پاییزه دزفول پرداخت نشده است افزود: به رغم اینکه در آستانه آغاز کشت ذرت دانه ای در منطقه هستیم هنوز هنوز مطالبات کشاورزان خسارت دیده از سوی بیمه پرداخت نشده است.

وی افزود: در خصوص محصول چغندرقند نیز میانگین عملکرد چغندرقند در دزفول 80 تن در هکتار است اما صندوق بیمه محصولات کشاورزی در محاسبه خسارت متوسط 45 تن در هکتار را پرداخت می کند که این گونه ارزیابی به زیان کشاورز است.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به اینکه عدم پرداخت به موقع خسارت محصولات کشاورزی توسط بیمه موجب بی انگیزگی کشاورزان در کشت های بعدی می شود گفت: برخی تصمیم های اتخاذ شده از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی بازدید کارشناسان از مزارع خسارت دیده را تحت تاثیر قرار داده و این امر موجب نارضایتی کشاورزان شده است.

در حال حاضر 120 رقم از محصولات کشاورزی زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی می باشد.

سالانه دو میلیون تن محصولات کشاورزی از سطح 90 هزار هکتار از مزارع دزفول برداشت می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار