تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۹۰۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام اسلام واقعی را به اروپایی ها شناساند
« عبدالرحمن میهالفی شیخ» رئیس شورای فتوای اروپا برای معاملات حلال  اظهار کرد: امام خمینی برای اروپایی ها این پیام را داشت که چگونه اسلام واقعی را از اسلام غیرواقعی تشخیص دهند زیرا اسلام امروز در خطر است. گروه های  سلفی به نام اسلام فعالیت می کنند اما این گروه ها نماینده اسلام واقعی نیستد؛ آنها آلت دست آمریکا و صهیونیست ها هستند. دیدگاه ها و آرای امام خمینی برای تشخیص اسلام واقعی به ما کمک می کند و این پیام امام خمینی برای ما اروپایی ها است.میهالفی شیخ خواستار رجوع به آموزه های امام خمینی(س) شد و افزود: مسلمانان باید بیدار شوند و به آموزه های امام خمینی رجوع کنند. ما باید یک اقتصاد اسلامی تاسیس کنیم. امروزه ایران امید آخر ما است. در اتحادیه اروپا کشورهایی همچون اتریش و مجارستان حق رای ندارند. تصمیم های اصلی این اتحادیه در بانک توسعه اروپا در فرانکفورت اتخاذ می شوند. اما آیا مسلمانان در این بانک تصمیم گیرنده هستند؟ خیر. اتحادیه اروپا تحت هدایت بانک ها است. پس چرا ما مسلمان ها یک سیستم مالی اسلامی نداشته باشیم؟ ما باید یک جبهه جدید اقتصادی ایجاد کنیم. تا وقتی چنین سیستمی نباشد، سرمایه های ما زیر دست یهودی ها قرار می گیرند. چیزی که مسلمان ها به آن نیاز مبرم دارند یک سیستم اقتصادی واحد است. البته در بحث رسانه ای نیز توان لازم را نداریم. مسلمان ها همچنین به لابی هایی در آمریکا و اتحادیه اروپا نیاز دارند. لابی هایی که حتی اگر مسلمان هم نباشند، اما با ما باشند.

رئیس شورای فتوای اروپا برای معاملات حلال تاکید کرد: پیام امام خمینی (س)برای مردم اروپا این بود که چگونه باید اسلام واقعی را از اسلام غیرواقعی تشخیص دهند.



 رئیس شورای فتوای اروپا برای معاملات حلال،  به دشواری دستیابی به اطلاعات درباره امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: وقتی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی پیروز شد، من یک دانشجوی 24 ساله بودم. در آن زمان ما در بلوک شرق زندگی می کردیم که تحت پیمان ورشو قرار داشت به همین دلیل اطلاعات و اخبار به راحتی به دست ما نمی رسید و ما مجبور بودیم قطعه های پازل را در کنار هم قرار دهیم. فکر می کردیم که امام خمینی (س) نمی تواند در برابر فشار ها چندان دوام بیاورد. پس از انقلاب، جنگ تحمیلی رخ داد. ما باز هم فکر می کردیم که ایران نمی تواند خیلی دوام بیاورد و پس از یک یا دو سال نظام جدید ایران قدرت را از دست می دهد  اما این اتفاق رخ نداد و باعث شد ما به این فکر فرو برویم که این مرد (امام خمینی) کیست و چکار می کند؟


وی تصریح کرد:من در سال 1983 از مسیحیت به اسلام گرویدم و پس از آن اطلاعات بیشتری درباره  ایران به دست ما می رسید. به ما گفته می شد که شیعه ها بسیار خشونت طلب هستند، اما ما در عمل چنین چیزی ندیدیم. امام خمینی تنها از دفاع از کشورش سخن می گفت و آنجا بود که متوجه شدیم این اسلام با آن اسلامی که از پیروانش می خواهند خود را با بمب منفجر کنند یا آدم ربایی کنند تفاوت دارد. اکنون می بینیم که ایران در نهایت سرپا مانده است و ایرانی ها شایسته نوع اسلام خود (شیعه) هستند. از طرف دیگر دشمنان ایران برای شکست انقلاب اسلامی میلیارد ها دلار هزینه کرده اند. با این حال ایران در زمینه صنعتی، کشاورزی و اقتصادی پیشرفت کرده است.  این نظام را یک مرد پایه گذاری کرده است و او آن را بر پایه جنگ تشکیل نداده است


میهالفی شیخ در ادامه گفت:ما نباید سیاست و دین را از هم جدا کنیم زیرا اسلام یک سیستم کامل و روشی برای زندگی است. . بسیاری تشریفات اسلام را به جا می آورند اما در عمل چیزی از اقتصاد، سیاست و زندگی عملی اسلامی نمی دانند.  امام خمینی به ما کمک کرد تا قطعات پازل اسلام را در کنار هم قرار دهیم. زیرا اسلام تنها عبادت کردن نیست.بسیاری از مسلمانان تنها مناسک را به جا می آورند و باید به آنها آموزش داده شود تا افق پیش روی اسلام را بدانند. برای این کار به آمورزه های امام خمینی نیاز داریم.


رئیس شورای فتوای اروپا برای معاملات حلال در این گفتگو به مساله اسلام هراسی در اروپا نیز اشاره کرد و گفت: مشکل اسلام هراسی در اروپا ریشه در مهاجرات مسلمانان به اروپا در دو یا سه دهه اخیر دارد. اروپایی ها در آن زمان احساس می کردند که مسلمانان کشورهای آنها را تسخیر کرده اند. در قرن بیستم نیز که کشور های اروپایی به نیروی کار نیاز داشتند مسلمانان زیادی تنها با هدف کار و کسب پول به اروپا مهاجرت کردند و قصد واقعی شان اقدامات تروریستی نبوده است. در دهه 80 میلادی نیز قانونی در اروپا وضع شد که به مسلمانان ساکن در آنجا اجازه داد تا خانواده هایشان را به این قاره بیاورند. این خانواده ها که در کشورهای اسلامی ساکن بودند همچنان به اسلام عمل می کردند. به این ترتیب تنها در یک سال جمعیت مسلمان ها در اروپا چهار برابر شد. سپس کشور ها و جنبش های مختلف اسلامی که شاهد این تغییر عمده بودند، مبلغین مذهبی خود را راهی اروپا کردند. حضور این مبلغین از کشور هایی همچون عربستان، هند و پاکستان باعث شد فرقه ها مختلف اسلامی در اروپا پایه گذاری شوند. این اتفاق که برای نخستین بار در اروپا رخ می داد به هرج و مرج حتی در جامعه مسلمانان منجر شد.  اکنون موقعیت شغلی آن مسلمانان مهاجر در اروپا از بین رفته است زیرا کارگزاران به دلیل قیمت ارزان کارگر در آسیای شرقی به این منطقه روی آورده اند. پس باید این موضوع را از نقطه نظر اقتصادی بررسی کرد. این مسلمانان اکنون ناراضی هستند زیرا مشاغل خود را از دست داده اند و با مشکلاتی مواجه هستند. اکنون نه تنها آنها بلکه غیر مسلمانان نیز از این شرایط ناراضی هستند.


وی تاکید کرد: دلیل اصلی اسلام هراسی، شرایط اقتصادی و سیاسی اتحادیه اروپا است و ما مسلمانان مسئول این اتفاقات نیستیم. البته ما هم باید راه درست را انتخاب کنیم. اکنون که رژیم صهیونیستی و آمریکا داعش را راه انداخته اند، جذب افراد فقیر اروپایی کار ساده ای است. در نهایت این افراد در مرکز اروپا هم خطر آفرین شده اند، اما دلیل چیست؟ نباید فراموش کرد که چه کسی در دو سه سال گذشته به این گروه های تروریستی در عراق و سوریه پول و سلاح داد. حالا خود کشور هایی که روی این گروه ها از جمله داعش سرمایه گذاری کرده اند نگرانند که نتوانند آن را کنترل کنند. درست است که در اروپا کسانی قربانی تروریست هایی می شوند که به نام اسلام آدم می کشند، اما چرا کسانی به حال هزاران مسلمان قربانی در خاور میانه گریه نمی کنند. می گوییم که برخی به نام اسلام این کارها را می کنند، اما سرمایه گذار این اقدامات آمریکا، انگلیس و غیره هستند. پس اسلام هراسی موضوع پیچیده ای است که مسلمانان در آن بازیچه هستند. اسلام هراسی در اروپا رو به افزایش است و اتحادیه اروپا نیز که در دست یهودی ها است از این موضوع استقبال می کند زیرا باعث می شود یهودی های بیشتری به مناطق اشغالی مهاجرت کنند.


عبدالرحمن میهالفی شیخ در پایان گفت:ایران در حال پیشرفت است و دلیل این موضوع نیز تحریم ها است. تحریم ها در دراز مدت مفید بوده اند. اگر تحریم با جنگ تحمیلی علیه ایران نبود ممکن بود ایران هم مثل سعودی ها به فروش نفت اکتفا کند. پس اکنون ایران مستقل است و تنها امیدی است که باقی مانده است. ایران اکنون محوری است که افراد را به خود جذب می کند و  نقشی اساسی در جهان ایفا خواهد کرد.

مرجع/ جماران

:
:
:
آخرین اخبار