تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۹۰۶۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفت میلیون زن مطلقه و 17 میلیون جوان مجرد در ایران
یک کارشناس مسائل اجتماعی به وقوع سونامی طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 17 میلیون جوان مجرد در ایران وجود دارد.
وقوع سونامی طلاق در کشور/ تجرد 17 میلیون جوان در ایران

  حجت‌الاسلام امرالله گیوی‌نهاوندیدر جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه‌ اظهار کرد: سونامی طلاق در حال حاضر در کشورمان اتفاق افتاده است.
 
وی ادامه داد: طبق تحقیقات صورت گرفته از سال 88 تاکنون در هر ساعت یک رقم به تعداد طلاق‌های رخ داده در کشور اضافه شده و سال گذشته در هر ساعت 19 واقعه طلاق در کشور به‌ثبت می‌رسید.
 
رئیس سابق دانشگاه‌های علوم قرآنی کشور با بیان اینکه طبق آمارها در هر 94 ثانیه زندگی یک نفر در کشور به طلاق منجر شده است، گفت: پدیده طلاق با 70 آسیب اجتماعی برای خانواده‌ها همراه خواهد بود.
 
گیوی‌نهاوندی با اشاره به بررسی‌های میدانی در دانشگاه‌های معتبر دنیا در خصوص پدیده طلاق، اضافه کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان داده که طلاق یک پدیده مسری است.
 
به گفته این استاد دانشگاه، با توجه به مسری بودن طلاق چنانچه در خانواده‌ای این معضل اجتماعی صورت بگیرد خطر طلاق برای خانواده‌های مرتبط با آن 75 درصد افزایش می‌یابد.
 
این کارشناس مسائل اجتماعی بیان داشت: چنانچه در خانواده‌ای طلاق اتفاق بیفتد شرایط لازم برای روی آوردن فرزندان این خانواده در این مسیر بیشتر خواهد بود.
 
رئیس سابق دانشگاه‌های علوم قرآنی کشور با بیان اینکه تقویت بنیان خانواده‌ها موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود، افزود: مهمترین علت طلاق ازدواج نامناسب بدون داشتن‌ آگاهی لازم است.
 
گیوی‌نهاوندی ادامه داد: بسیاری از زوج‌های جوان در برخورد با مشکل نه چندان مهم به دادگاه‌های خانواده مراجعه و درخواست طلاق خود را اعلام می‌کنند.
 
این پژوهشگر حوزه خانواده با بیان اینکه طلاق عاطفی نیز در بسیاری از خانواده‌ها به چشم می‌خورد، گفت: آمار طلاق عاطفی به مراتب بیشتر از طلاق رسمی است.
 
وی اضافه کرد: استان کرمانشاه در سال 92 دارای رتبه هفتم کشور در زمینه طلاق بود و سال گذشته نیز از هر چهار واقعه ازدواج در این استان یک مورد آن به طلاق منجر می‌شد.
 
این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه امسال در اردیبهشت‌ماه نسبت به فروردین تعداد ازدواج‌های صورت گرفته در استان کرمانشاه 139 مورد افزایش داشت، افزود: در این مدت طلاق 177 مورد بیشتر شده است.
 
رئیس سابق دانشگاه‌های علوم قرآنی کشور به ارائه طرح شیرین‌سازی زندگی به شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و بیان داشت: این کار می‌تواند محبت بیشتر در بین خانواده‌ها را به دنبال داشته باشد.
 
این پژوهشگر حوزه خانواده ادامه داد: در حال حاضر هفت میلیون زن مطلقه و 17 میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد که باید برای رغبت جوانان به ازدواج سالم تلاش کرد.
 
به گفته وی، در نگاه اسلام خانواده مقدس‌ترین مکان برای تربیت فرزند سالم است و آموزش درست به خانواده‌ها نیز می‌تواند در کاهش مسائل اجتماعی بسیار موثر باشد.
 
گیوی‌نهاوندی یادآور شد: فقر، اعتیاد، بیکاری، خشونت‌های کلامی و غیرکلامی، خیانت همسران به یکدیگر و عدم آموزش از جمله عوامل ایجاد گننده پیده طلاق است.
 
به گفته رئیس سابق دانشگاه‌های علوم قرآنی کشور، در دین مبین اسلام رابطه بین زن و شوهر مبتنی بر عاطفه است و افراد چنانچه از این رابطه دوری کنند دچار آسیب خواهند شد.


مرجع/  تهران پرس

:
:
:
آخرین اخبار