تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۹۰۷۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجازه اخاذی یونان از آلمان و اروپا را نمی‌دهیم
معاون صدراعظم آلمان انتقاد شدیدی را به موضع‌گیری‌های یونان در مذاکرات با اروپا برای حل مناقشات بر سر بدهی‌ها وارد کرد و گفت: اجازه نمی‌دهیم یونان از ما و اروپا اخاذی کند.
 "زیگمار گبریل" معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور از حزب سوسیال دموکرات آلمان انتقاد سختی را به دولت یونان وارد کرد.

در چند روز آینده مهلت برنامه‌های کمکی بین المللی به یونان پایان می‌یابد. امروز در بروکسل مذاکرات دیگری برای حل مناقشات با یونان البته در سطح کارشناسان برگزار شد. پنج‌شنبه آینده نیز وزرای دارایی منطقه یورو دیداری را با هم برگزار خواهند کرد که احتمالاً آخرین فرصت برای یک توافق در مناقشات بر سر بدهی‌ها با یونان است، مسئله مهم این است: آیا یونان شرایط اصلاحی وام دهندگان بین المللی را برآورده می‌کند یا راهکار خروج از منطقه یورو را انتخاب می‌کند؟

معاون صدراعظم آلمان در مقاله‌ای در نشریه بیلد نارضایتی خود را درباره موضع گیری‌های یونان در مذاکرات با اروپاییان نشان داده اظهار داشت: ما می‌خواهیم به یونان کمک کنیم و این کشور را در منطقه یورو نگه داریم، اما نه تنها زمان محدودتر می‌شود بلکه در سراسر اروپا صبر و تحمل در این باره نیز لبریز شده است. در همه‌جای اروپا این احساس در حال رشد است که می‌گوید دیگر کافی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش انتقاد سختی را به نخست وزیر یونان وارد و تأکید کرد: همواره بیشتر این احساس به وجود می‌آید که ما آلت دست دولت یونان قرار گرفته‌ایم. سایه خروج یونان از منطقه یورو مرتباً بیشتر شکل می‌گیرد. اگر به‌زودی توافقی حاصل نشود در بسیاری از کشورهای اروپایی این خطر به وجود می‌آید که ریسمان‌های صبر و شکیبایی پاره شود.

وی موضع‌گیری دولت یونان در مذاکرات را یک بازی بسیار خطرناک ارزیابی کرد و در بخش دیگری از این مقاله نوشت: اگر تندروها در دولت یونان کار خود را پیش ببرند این یک پیروزی برای چپها نیست بلکه موفقیتی برای ناسیونالیست‌های راست‌گرای افراطی است. این نشان دهنده این است که می‌توان با ابزار منافع ملی از اروپا اخاذی کرد و این یک سیگنال مناسب برای گروه‌های راست افراطی از جمله "مارین لپن" در فرانسه است.

گبریل افزود: بنابراین اروپا و آلمان اجازه نمی‌دهند که مورد اخاذی قرار گیرند و ما اجازه نخواهیم داد که هزینه‌های وعده‌های انتخاباتی اغراق آمیز دولت تا حدی کمونیستی در یونان به‌وسیله کارگران آلمانی و خانواده‌های آنها پرداخت شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار