تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۹۱۲۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس فدراسیون کوهنوردی خبر داد:
برگزاری مسابقات بین‌المللی سنگ‌نوردی در خرمشهر
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی از تصمیم برای برگزاری مسابقات بین‌المللی سنگ‌نوردی در خرمشهر خبر داد.

رضا زارع امروز در حاشیه بازدید از مجموعه ورزشی شهید جهان‌آرای خرمشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از حضور در استان خوزستان، شرکت در مجمع هیئت کوهنوردی این استان بوده که در این سفر موفق به دیدار با مدیرکل شده و برای آینده ورزشی در خوزستان برنامه‌ریزی کردیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مدنظر برگزاری چند دوره مسابقات سنگ‌نوردی ملی و بین‌المللی در استان خوزستان است و برای اینکه بتوانیم ارزیابی از ظرفیت‌های موجود داشته باشیم به مناطق مختلفی سرکشی کردیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در ادامه، از تصمیم برای برگزاری مسابقات بین‌المللی در خرمشهر خبر داد و گفت: از اهداف این سفر این بوده که یک مسابقه بین‌المللی در خرمشهر داشته باشیم که با توجه به وجود منطقه آزاد اروند و ظرفیت‌های خوب موجود در شهرستان و همچنین تمایل اداره کل ورزش برای اینکه برای خرمشهر کارهای بسیاری را انجام دهد، یکی از کارهای ما این بود که این مسابقه رسمی را در این شهر برگزار کنیم.

زارع بیان کرد: برای برگزاری این مسابقات باید در ابتدا زیرساخت‌ها را بررسی کنیم و برآورد کنیم که چه امکاناتی را در اینجا مهیا سازیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی همچنین از برگزاری مسابقات آسیایی سنگنوردی در سال 2016 به میزبانی کشور ایران خبر داد و گفت: در سال 2016 ایران میزبان مسابقات سنگ‌نوردی جوانان و نوجوانان بزرگسالان آسیا خواهد بود.

وی با بیان اینکه هنوز محل برگزاری مسابقات را تعیین نکرده‌ایم، افزود: استان و شهرستان‌های زیادی تمایل به برگزاری این مسابقات داشتند اما تمایل داریم که مسابقات در جایی برگزار شود که که حالت حماسی برای کشور داشته باشد و یک خاطره خوب در ذهن مهمانان بماند که خرمشهر یکی از شهرستان‌هایی است که می‌توان در آن مسابقات را نیز برگزار کرد.

زارع در پایان، با بیان اینکه دیداری از مجموعه شهید جهان‌آرا خرمشهر داشتیم، اضافه کرد: امیدواریم با کمک اداره ورزش و منطقه آزاد اروند بتوانیم زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و در نهایت در زمانی که باید به اتحادیه کوهنوردی آسیا محل میزبانی جوانان و نوجوانان معرفی کنیم، خرمشهر را به عنوان گزینه اصلی مدنظر قرار دهیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در پی سفر به خوزستان و شرکت در مجمع هیئت کوهنوردی استان خوزستان به خرمشهر آمد و از مجموعه ورزشی شهید جهان‌آرا، سالن خلیج فارس این مجموعه و دیوار صخره‌نوردی خرمشهر بازدید و در پی آن نشستی را در اداره ورزش و جوانان این شهر برای بررسی وضعیت رشته کوهنوردی و نیازها و کمبودهای این رشته ورزشی برگزار کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار