تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۹۱۶۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود بیش از ۹۷ هزار ‌کلاس اولی به مدارس خوزستان
 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به آمار به دست آمده از ثبت احوال بیش از ۹۷ هزار نفر پایه اول مدارس خوزستان را تشکیل می دهند.

اردشیر شجاعی اظهار داشت: ثبت نام پایه اول ابتدایی از نخستین روز  خردادماه آغاز شده و ثبت نام دیگر پایه‌ها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال طرح سنجش سلامت نوآموزان الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: دانش آموزان پایه اول قبل از ورود به مدرسه طرح سنجش سلامت نوآموزان را سپری می‌کنند که از نظر سلامت بینایی، شنوایی، وضعیت بیماری‌ها و دیگر موارد بررسی می‌شوند قابل ذکر است این طرح از اواخر خرداد ماه به صورت کاملا الکترونیکی در حال انجام است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان درباره تعداد دانش آموزان پایه اول سال 94 بیان کرد: در سال گذشته بیش از 95 هزار دانش آموز پایه اول داشته‌ایم که امسال با توجه به آمار ثبت احوال بیش از 97هزار نوآموز پایه اول مدارس خوزستان را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه هیچ مدرسه ای حق دریافت وجهی مازاد بر وجه تعیین شده در هنگام ثبت نام را ندارد، عنوان کرد: پرسنل مدارس فقط اجازه دارند هزینه کتب و بیمه را دریافت کنند و قابل ذکر است هزینه بیمه 7 هزار و 500 تومان و هزینه کتب با توجه به تفاوت پایه‌ها متغیر است.

شجاعی افزود: خانواده ها توجه داشته باشند که فرزندانشان بیشترین زمان مفیدشان را در مدارس طی می‌کنند و از آنجا که مدارس به عنوان خانه دوم نام گذاری شده‌اند اگر توانایی کمک به مدرسه را دارند بعد از ثبت نام می‌توانند وجهی را تحت عنوان کمک به مدرسه اهدا کنند و در غیر این صورت پرسنل مدرسه حق دریافت وجهی از اولیای دانش آموزان را ندارند.

وی با اشاره به اینکه در صورت دریافت وجهی مازاد بر وجهه اعلام شده از طرف آموزش و پرورش به مدارس والدین می‌توانند از مدرسه مربوطه شکایت کنند، گفت: درهر ناحیه و منطقه ستادی تحت عنوان ستاد ثبت نام تشکیل شده که خانواده‌ها با مراجعه به این ستاد می‌توانند روند شکایت خود را پیگیری کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار