تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۹۱۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس راه خوزستان هشدار داد:
خطر تردد تانکرهای عراقی در جاده‌های خوزستان
رئیس پلیس راه خوزستان نسبت به خطر تردد تانکرهای حامل سوخت عراقی در جاده‌های استان هشدار داد.

قاسم قدرتی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به خطر تردد تانکرهای حامل سوخت عراقی، گفت: یکی از مشکلات ما در جاده‌های خوزستان مربوط به حضور تانکرهای حامل سوخت عراقی است.
وی افزود: این تانکرها که بدون حساب و کتاب از استان‌های دیگر به خوزستان وارد می‌شوند، خطر بالقوه‌ای برای راه‌های استان به شمار می‌آیند.
قدرتی اظهار داشت: فقدان پلاک ترانزیتی در این تانکرها باعث می‌شود برای جریمه کردن این خودروها با مشکل مواجه شویم.
وی تصریح کرد: بعضی رانندگان این خودروها گواهینامه متناسب ندارند و باعث به خطر افتادن ایمنی ناوگان حمل و نقل در استان می‌شوند.
این عضو کمیته ایمنی راه‌های خوزستان همچنین با تاکید بر ایمن‌سازی و اصلاح هندسی جاده‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی و شمال استان، گفت: بخشی از تصادفات در محورهای پرپیچ و خم کوهستانی اندیکا و شمال استان و مسیر حدفاصل بهبهان ـ رامهرمز به سمت آغاجاری است و قطعا باید برای ایمن‌سازی راه‌‌ها و پیچ‌های غیر متعارف اقدام شود.
وی همسطح سازی شانه راه‌ها و نصب علائم عمودی و افقی راه‌ها را نیز ضروری دانست و افزود: بخشی از واژگونی‌ها از جمله در مسیر حمیدیه ـ سوسنگر و محور عنافچه ناشی از همسطح نبودن راه‌ها است.
قدرتی تاکید کرد: باید به سمت استفاده از تکنولوژی روز و سیستم‌های کنترل هوشمند حمل و نقل (ITS) برای کنترل سرعت و افعال رانندگان در جاده حرکت کنیم.
اخیرا نیز استاندار خوزستان نسبت از عملکرد ناجا به دلیل صدور مجوز ورود تانکر‌های حامل سوخت به استان که ناایمن یا فاقد پلاک هستند انتقاد کرد.
سیدجعفر حجازی با بیان اینکه در این باره با وزیر مکاتبه می‌کنیم، افزود: در حالیکه مرخصی خودروهای منطقه آزاد لغو شده، مجوز تردد این کامیون‌های ناایمن عراقی به استان که با جان انسان‌ها سروکار دارند صادر می‌شود.
وی تاکید کرد: در صورت ادامه این روند، از ورود این کامیون‌ها به خوزستان ممانعت می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار