تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۹۲۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون جهاد کشاورزی خوزستان:
دو مجتمع گاومیش داری در شوش احداث می شود
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، از احداث دو مجتمع گاومیش داری با ظرفیت یک هزار راس در شهرستان شوش خبر داد.

محمد مشکورزاده روز یکشنبه مجتمع های فعال دامپروری را در خوزستان 21 واحد عنوان کرد و افزود: این واحدها شامل 41هزار و 900 راس پرواربندی گوساله، یک هزار و 265 راس پرواربندی بره و یک هزارو 850 راس گاوشیری و 650 راس گاومیش است.

وی اظهار کرد: از مجموع واحدها دو واحد مختص گاوشیری و سه واحد پرواربندی بره و بقیه به پرواربندی گوساله اختصاص دارد.

مشکورزاده با تاکید بر برنامه ریزی برای توسعه واحدهای بزرگ دامپروری اضافه کرد: در همین راستا دو مجمتع گاومیش داری در شوش با ظرفیت یک هزار راس در حال احداث است.

وی با اشاره به مشکل کمبود اعتبار، افزود: در صورت تامین اعتبار این واحدها در دوسال آینده به بهره برداری می رسد.

به گفته وی، یک واحد گاوشیری با ظرفیت دو هزار و 500 راس نیز در ایذه در حال اخذ استعلام است.

مشکورزاده اظهار کرد: در صورتی که تولید شیر در خوزستان به 800 هزار تن و گوشت قرمز به 70 هزار تن برسد نیاز این استان مرتفع می شود این در حالیست که هم اکنون تولید شیر در خوزستان 535 هزار تن و گوشت قرمز 69 هزار تن است.

وی افزود: با این میزان تولید شیر و گوشت قرمز، تقریبا نیاز خوزستان تامین شده و در تولید شیر با وجودی که موازنه منفی است اما با توجه به تقاضای استان همین مقدار نیز کافی است.

معاون جهاد کشاورزی خوزستان همچنین با اشاره به جوجه ریزی سه میلیون و 700 هزار قطعه در اواخر اردیبهشت، گفت: شش هزار و 250 تن مرغ در ابتدای ماه مبارک رمضان تولید و توزیع شده است.

روزانه یک هزار و 200 راس دام سبک در اهواز کشتار می شود که نیمی از کشتار خوزستان است. همچنین به طور متوسط روزانه 200 تن گوشت مرغ آماده پخت وارد بازار می شود.

استان خوزستان از قطب های پرورش گاومیش در کشور است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار