تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۹۲۳۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
50 هزار خوزستانی تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 50 هزار نفر در استان تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار گیرند.

موسی شیخی اظهارکرد: طرح سوادآموزی به صورت مشترک بین آموزش و پرورش و استانداری تدوین شده است که در شهرستان‌ها با مشارکت فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و شورای اسلامی شهر و روستا اجرا می‌شود.

وی افزود: با استفاده از این ظرفیت ممکن است تعداد افرادی که تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند، بیش از تعداد پیش‌بینی شده باشد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح‌کرد: برنامه‌های سوادآموزی با همکاری دستگاه‌های مختلفی اجرا می‌شود؛ تاکنون طرح سوادآموزی به صورت مشترک با ادارات بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج مکتب قرآن و سایر نهادها به اجرا در آمده است.

شیخی با بیان این‌که آمار بی‌سوادی هر 5 سال منتشر می‌شود، عنوان کرد: در سال‌گذشته در استان خوزستان 43 هزار بی‌سواد و کم‌سواد تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفتند. نتیجه‌گیری این اقدامات را در آمارهای کشوری می‌توان دید.

وی در مورد برنامه‌های سال‌جاری سوادآموزی در استان بیان‌کرد: تمام برنامه‌ها و ریز کاری‌ها تدوین شده و در حال پیگیری برای نهایی کردن و رسیدن به جمع‌بندی هستیم. در این خصوص جلساتی با استانداری خواهیم داشت.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان‌کرد: در اجرای برنامه‌های سوادآموزی مشکل خاصی نداریم و در اجرای این برنامه‌ها بخش‌خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز به ما کمک می‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار