تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۹۲۴۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید تضمینی پیاز و گوجه کشاورزان خوزستان تمدید شد
رییس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول گفت: خرید تضمینی محصول پیاز و گوجه فرنگی کشاورزان شمال استان خوزستان تمدید شده و همچنان در تیرماه ادامه دارد.

کشاورزان شهرهای دزفول ، اندیمشک ، شوش ، شوشتر و گتوند برای فروش محصول پیاز و گوجه فرنگی خود در سال زراعی جاری با مشکل مواجه شده اند.

رضا هودگر روز دوشنبه افزود: با توجه به کاهش قیمت پیاز و گوجه فرنگی در بازاره تره بار دزفول در روزهای اخیر سازمان تعاون روستایی روند خرید تضمینی این محصولات را در تیرماه همچنان ادامه می دهد.

وی اظهار کرد: خرید محصول گوجه فرنگی و پیاز کشاورزان با نرخ تضمینی از سوی این سازمان تا تثبیت قیمت این محصولات در بازار منطقه شمال خوزستان همچنان ادامه دارد.

هودگر افزود: هر کیلوگرم پیاز با قیمت دو هزار و 400 ریال و گوجه فرنگی نیز به قیمت کیلویی سه هزار ریال از طریق مرکز خرید تعاون روستایی سبیلی دزفول از کشاورزان خریداری می شود.

وی همچنین گفت:در خرداد ماه نیز یک هزار و 540 تن پیاز و 180 تن گوجه فرنگی با نرخ تضمینی از کشاورزان دزفول خریداری شد.

در سال زراعی جاری دو هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی دزفول به کشت پیاز اختصاص یافت که حدود 100 هزار تن محصول پیاز از مزارع دزفول برداشت شده است.

کشاورزان دزفول در سال زراعی جاری یک هزار و 500 هکتار از مزارع خود را به کشت گوجه فرنگی اختصاص دادند که با متوسط برداشت 40 تن از سطح هر هکتار 60 هزار تن محصول گوجه فرنگی از دزفول در حال عرضه به بازار مصرف کشور است.

افت قیمت گوجه فرنگی در بازار موجب شده تا بسیاری از کشاورزان شمال خوزستان تمایلی به برداشت محصول از مزرعه نداشته باشند.

سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در منطقه شمال خوزستان تولید می شود.

کشاورزان این منطقه در سال زراعی جاری برای فروش محصول کاهو ، کلم ، پیاز ، سیب زمینی نیز با مشکل روبه رو شده و بخش زیادی از این محصولات در مزارع از بین رفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار