تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۹۲۴۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اجرایی انجمن محیط زیست خوزستان:
دانشمندان محیط زیست را به خوزستان دعوت می‌کنیم
معاون اجرایی انجمن محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان گفت: دانشمندان محیط زیست را برای حل معضل گرد وغبار به خوزستان دعوت می‌کنیم.

بابک طهماسبی امروز با اشاره به معضل پدیده گرد و غبار در استان خوزستان اظهار کرد: از مسئولان محیط زیست می‌خواهیم پاسخ دهند طی دو سال گذشته که میزان ریزگردها در خوزستان به حداکثر رسیده چه اقدامی انجام داده‌اند؟!

وی بیان کرد: سازمان محیط زیست به‌ عنوان متولی محیط زیست باید به مردم و تشکل‌های زیست محیطی گزارش دهد که برای کنترل این پدیده چه کرده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه انجمن محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان به‌ عنوان فراگیرترین تشکل محیط زیستی در حال بررسی و دیده‌بانی مسائل و مشکلات محیط زیستی است افزود: متاسفانه سازمان محیط زیست خوزستان هیچ حمایتی از انجمن محیط زیست نمی‌کند.

معاون اجرایی انجمن محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان در بخشی دیگر با اشاره به بحران آب در استان هشدار داد: با کم شدن منابع آبی خوزستان باید شاهد هجوم کشاورزان به شهر باشیم که هم باعث بهم خوردن تمدن شهری می‌شود و هم روستاییان که به‌عنوان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی در روستا مشغول بوده اند به شهر مهاجرت می‌کنند و به شغل‌های کاذب روی می‌آورند که این موضوع هم به عزت و کرامت روستاییان ضربه می‌زند و هم اقتصاد استان را در آستانه بحران قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: مشکل آب در خوزستان باید به شکل ریشه‌ای حل شود.

سخنگوی انجمن محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان در پایان گفت: به‌زودی نیز برنامه داریم تا از دانشمندان محیط زیست که در دنیا صاحب مقام و جایگاه هستند دعوت کنیم تا در جلسه‌ای با استاندار خوزستان، مسائل و مشکلات زیست محیطی به شکل اصولی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار