تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۹۲۶۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره بهداشت دامپزشکی خوزستان:
مرغ کشتار روز را با کد رهگیری شناسایی کنید
رییس اداره بهداشت دامپزشکی خوزستان بر توجه شهروندان به کد رهگیری مرغ کشتار روز برای اطلاع از شناسنامه محصول تاکید کرد.

مهران دلیلی روز سه شنبه اظهار کرد: کد رهگیری از شهریور پارسال بر روی محصولات مرغ کشتار روز در 9 کشتارگاه دام و طیور درج می شود.

وی افزود: بر همین اساس در صورت ارسال کد به سامانه 30008903 به صورت پیامک در مدت زمان کوتاهی اطلاعات محل کشتار و زمان آن ارسال می شود.

دلیلی اظهار کرد: این امر برای حصول اطمینان از سلامت و ردیابی و شناسایی محصولات از تولید تا عرضه اجرا شده است.

وی اضافه کرد: این طرح روی دل و جگر و سنگدان مرغ نیز از یک ماه پیش آغاز شده است.

رییس اداره بهداشت دامپزشکی خوزستان همچنین خودداری از خرید مرغ زنده را خواستار شد و گفت: دامپزشکی به ویژه در اهواز با فروش مرغ زنده مقابله می کند اما به دلیل تقاضای مردم، مرغ زنده همچنان عرضه شده و این معضل ریشه کن نمی شود.

وی با اشاره به نارضایتی ساکنان اطراف مغازه های عرضه مرغ زنده اظهار کرد: این مساله هم آلودگی میکروبی را در سطح شهر پراکنده می کند و هم احتمال شیوع بیماری مشترک انسان و پرندگان را بیشتر می کند، علاوه بر این بوی زننده و پسماند مرغ (خون، پر و امعا و احشا) آلودگی را به سطح شهر می آورد.

دلیلی افزود: مصرف کنندگان مرغ زنده تصور می کنند قیمت آن از مرغ کشتار روز ارزان تر است در حالی که طبق بررسی، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده گاهی تا 10 هزار ریال گرانتر است.

ماهانه یک میلیون و 800 هزار قطعه مرغ در کشتارگاه های خوزستان تولید می شود.

خوزستان از معدود استان هایی است که تقاضا برای خرید مرغ زنده در آن زیاد است و به دلیل باورهای مردم مبنی بر استفاده از مرغ زنده تلاش مسوولان از چند سال پیش تاکنون برای ریشه کنی این مشکل نتیجه نداده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار