تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۹۲۶۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشنواره " من هم کتاب می نویسم" برای بچه های ایران
جشنواره ی "من هم کتاب می نویسم" به زودی در اهواز با هدف ترویج خواندن و ترمیم پیوند مخاطبان کودک و نوجوان با مقوله ی کتاب و آشتی دادن آنان با پدیده ی کتابخوانی در آذرماه در اهواز برگزار خواهد شد.

 مهدی مرادی دبیر این جشنواره گفت: هدف این جشنواره پرورش شاعر و نویسنده نیست اگرچه آن را هم می توان به فال نیک گرفت، بلکه نیت جشنواره گسترش فضای کتاب و  کتابخوانی است.

وی افزود:در این جشنواره کوشش خواهد شد از پدیدآورندگان کتاب برای کودکان و نوجوانان دعوت شود و  نشست هایی در حاشیه ی جشنواره پیرامون مسائل کودک برگزار گردد.

مرادی در ادامه گفت: بزودی فراخوان جشنواره منتشر خواهد شد و کودکان و نوجوانان سراسر کشور می توانند آثار خلاقانه ی خود را به صورت کتاب به دبیرخانه ی جشنواره ارسال نمایند.

وی در خصوص چگونگی جشنواره گفت: کودکان کتاب هایی را که تهیه کرده اند به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند و به رقابت می پردازند. این کتاب ها ممکن است با دم ِدستی ترین چیزها تهیه شده باشند. مثلا کودکی شاید دفتر کاهی خط دار خود را بردارد و درک  ودریافت خود را از محیط پیرامون، فرهنگ و رسم ها و آیین های منطقه ، مسائل علمی – تخیلی و هر آن چه دغدغه اش است در این دفتر بنویسد. از نظر برگزارکنندگان جشنواره ی "من هم کتاب می نویسم" این دفتر کاهی خط دار یک کتاب محسوب می شود. طبیعی است که نظر داوران جشنواره که از فعالان عرصه ی کتاب کودک انتخاب خواهند شد در این زمینه طیف گسترده ای از علائق و سلائق را پوشش خواهد داد.

این نویسنده گفت: جشنواره ی کشوری "من هم کتاب می نویسم" یکی از سری  برنامه های " اهواز، پایتخت کتاب ایران " است  که در بیست و پنجم آذرماه سال جاری در اهواز برگزار خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار