تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۹۲۹۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی دزفول :
سالانه ۵ هزار تن قارچ خوراکی در دزفول تولید می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به ظرفیت تولید قارچ در این شهرستان گفت: سالانه بیش از ۵ هزار تن قارچ خوراکی در دزفول تولید می‌شود.

احمد زارعی اظهار داشت: دو کارخانه بزرگ بسته‌بندی قارچ در دزفول وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از 200 نفر از شهروندان دزفولی را به طور مستقیم فراهم کرده‌اند.

وی افزود: سالانه در هر متر مربع به طور متوسط 19 کیلو قارچ کاشت و برداشت می‌شود که این میزان در استان‌های جنوبی کشور بی نظیر است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: هم اکنون در شهرستان دزفول دو کارخانه به بسته بندی قارچ در 42 سالن برای صادرات می‌پردازند. میزان کمپوست مصرفی این قارچ‌ها در سال برابر با 12 هزار و 100 تن است.

زارعی تصریح کرد: سال گذشته 25 درصد قارچ‌های تولیدی خود را به کشورهای حوضه خلیج فارس و اروپا صادر کردیم که با توسعه این امر می‌توان به طرح اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری یاری رساند.

وی گفت: تلاش جهاد کشاورزی دزفول برای ایجاد فضایی مناسب برای کشاورزان هم شهری است تا با خیالی آسوده به افزایش تولیدات خود بپردازند. امیدواریم مسئولان استانی با توجه ویژه به ظرفیت‌های بالای کشاورزی شهرستان دزفول زمینه فعالیت هرچه بیشتر و بهتر کشاورزان این شهرستان را فراهم کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار