تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۹۲۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زنگنه، استخدام دانشجویان نفت را ممنوع اعلام کرد
سایت خبری موج چهارم نوشت:

 اطلاع یافتیم که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، در ابلاغ نامه ای به دستگاه های ذیربط این وزارت، استخدام دانشجویان دانشگاه نفت در این وزارتخانه را ممنوع اعلام کرد.
 
در راستای همین موضوع قصد داریم تا با تحلیل این موضوع، بخشی از فضای پیش رو را در نظر دانشجویان معترض و آحاد ملت روشن نماییم.
 
دانشگاه صنعت نفت همچون دانشگاه های مطرح کشور، نقش بی بدیل و تاثیر گذاری در تقویت بنیه و رشد علمی کشور ایفاء می نماید.
 
این دانشگاه که از ۴ دانشکده صنعت نفت اهواز، آبادان، محمود آباد و تهران تشکیل شده است، بالغ بر ۲۵۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل می باشند که اغلب دارای رتبه های تک رقمی و دو رقمی در کنکور سراسری هستند و به امید استخدام در وزارتخانه، پا به عرصه رقابت گذاشتند که متاسفانه مدتی است به جای پرداختن به مقوله علم و توجه بیشتر به جایگاه علم اندوزی، مشغول به حواشی ای شده اند که مسئولین این وزارتخانه و خود شخص وزیر مسبب اصلی بوده اند!!!
 
عرصه رقابتی و امیدی که خود وزارت نفت، با قید نمودن "به شرط استخدام” در مقابل رشته های نفت دردفترچه کنکور، به وجود آورده است را به یاس تبدیل کرده است.
 
این موضوع زمانی نمود پیدا می کند که شاهد هستیم این وزارتخانه، به جزء دانشگاه صنعت نفت، در دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، امیر کبیر، آزاد و پیام نور ؛ دارای رشته های تخصصی مرتبط با نفت می باشند!!!
 
وزارتخانه ای که وزیر وقت آن در دولت های هفتم و هشتم (بیژن نامدار زنگنه)، با رایزنی با مسئولین وقت دانشگاه های تهران، شریف و امیر کبیر، رشته نفت را در میان رشته های تحصیلی آن جای داد؟!
 
حال چه شده است که وزیر محترم نفت، به یکباره تصمیم به عدم استخدام دانشجویان نفت نمود؟؟
 
با توجه به نامه وزیر، نکته ای که می توان از متن آن برداشت نمود این است که، مشکلات مالی وزارتخانه، عامل اصلی این تصمیم عنوان شده است!!
 
حال این سوال ذهن مخاطبین را به خود معطوف می کند، که آیا وزارتی که حقوق ها، مزایا، GIFT (پاداش و هدیه های) میلیونی آن زبانزد خاص و عام می باشد، چرا در شرایط حساسی که دشمن به دنبال تنش در دانشگاه های کشور است، دست به چنین اقدامی می زنند؟؟؟
 
آیا وزارتی که خرج های میلیونی و میلیاردی را از بیت المال حیف و میل می کند!!، جای بسیار سوال و تعجب دارد که چنین ابلاغ هایی را صادر می نمایند!!!
 
این خیال خام و باطل مسئولین این وزارتخانه می باشد، که فکر می کنند دانشجویان و آحاد جامعه آن را قبول می کنند.
 
شاید بتوان با بررسی شواهد عینی بگوییم که نخستین مشکل اساسی در این رابطه، موروثی شدن این وزارتخانه می باشد!!!
 
وزارتخانه ای که خانواده های شاغل در آن، این را به حسب ملک شخصی خود تلقی می کنند و اجازه ورود غیر را به این محدوده نمی دهند!!!
 
همچنین در تعریف دومین مشکل نیز بتوان به، افزایش سن بازنشتگی در این وزارتخانه اشاره کنیم!!!
 
وزارتخانه ای که قانون را دور می زند!!
 
قانونی که سابقه کار را ملاک بازنشتگی قرار داده است نه سن فرد را !!!
 
حال می توانیم این موضوع را بیان نماییم که این وزارتخانه در قانون جدید داخلی خود، سن بازنشتگی را از ۶۰ سال به ۶۵ سال افزایش داده است!! و این نقطه مقابل جوان گرایی می باشد.
 
آیا حضور نیروهایی که اغلب آنان توانایی کار را ندارند و با تکنولوژی روز دنیا آشنا نیستند، سابقه کار به تنهایی می تواند در ادامه فعالیت شغلی آنان موثر باشد؟؟؟
 
مسئولین این وزارتخانه همانطور که خود واقفند، جذب نیروهای جوان و متخصص دانشگاهی، که علم روز دنیا را فرا گرفته اند، باعث تقویت بنیه اقتصادی و علمی کشور می گردد و بازدهی اقتصادی کشور را افزایش می دهد.
 
آیا از مسئولین امر باید پرسید که پرسنل متخصص خود را قصد دارید از کجا تامین کنید؟؟؟
 
آیا احزاب می توانند جوابگوی نیاز مملکت باشند، یا باید با عینک سیاسی بازیبه همه چیز حتی اقتصاد و علم کشور نگاه کرد؟؟؟
 
یکی از دانشجویان معترض به این نامه، عنوان می کرد که دانشجویان این رشته مشکلی برای کار ندارند، چون که می توانند با سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس و یا اروپا، با ارائه پرونده خود، مشغول به کار شوند، اما نکته ای که وجود دارد، امنیت ملی کشورمان تهدید می شود!!!
 
نیروهای متخصص و جوان داخلی، یکی پس از دیگری کشور را ترک می کنند و این موضوع می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به بدنه علمی و اقتصادی کشور وارد آورد!!!
 
چه بورسیه هایی که به بهانه تحصیل از کشور خارج شدند و دیگر بازنگشتند؟!
 
آیا مسئول این وزارتخانه، قبل از تصمیمات حساس خود، به موضوع تهدید امنیت ملی توجه دارند؟؟؟
 
با همه این اوصاف، مسئولین وزارت و شخص وزیر نفت، که از کهنه کاران چنین عرصه هایی می باشند، متاسفانه سیاست خوبی را در پیش نگرفته اند.
 
پس لازم است که مسئولین و شخص وزیر محترم نفت با همکاری و پیگیری روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، جهت تنویر افکار عمومی به خصوص دانشجویان، پاسخ قانع کننده ای ارائه دهند.
:
:
:
آخرین اخبار