تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۹۳۰۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کل دادگستری خوزستان:
نیروهای امنیتی از یک حادثه تروریستی جلوگیری کردند
رییس کل دادگستری خوزستان گفت: نیروهای امنیتی با ذکاوت و هوشمندی خود از وقوع یک حادثه تروریستی در شهرستان آبادان جلوگیری کردند.

فرهاد افشارنیا در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز افزود: این حادثه که طراحی آن شبیه حادثه تروریستی 13 فروردین ماه امسال شهرستان حمیدیه بود با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) قبل از هر اقدامی شناسایی و و یکی از عوامل اصلی آن در حین ارتکاب به جرم به هلاکت رسید.

افشارنیا همچنین به حادثه تروریستی شهرستان حمیدیه خوزستان در 13 فروردین امسال اشاره کرد و افزود: عوامل این حادثه که با به شهادت رساندن تعدادی از سبزپوشان نیروی انتظامی کام مردم را تلخ کردند با تلاش و خدمات شبانه روزی دستگاه های امنیتی و انتظامی در کمتر از 20 روز شناسایی و دستگیر شدند و هم اینک در بازداشتگاه به سر می برند.

وی گفت: امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن پرونده قضایی این حادثه مسیر رسیدگی نهایی خود را سپری کرده تا احکام عوامل حادثه را در محل وقوع آن به اجرا درآوریم.

* هیچ مقامی در نظام اجازه دخالت در دادرسی و اجرای احکام را ندارد

افشارنیا همچنین با بیان این که بر اساس اصل قانون، هیچ مقامی در نظام جمهوری اسلامی اجازه دخالت در دادرسی، صدور و اجرای احکام را ندارد گفت: دخالت هایی که در برخی موارد در رسانه ها از سوی گروه ها و جناح های سیاسی کشور رخ می دهد ناشی از نادیده انگاشتن اصل پیشرفته قانون اساسی است.

وی افزود: تامین امنیت پایدار در جامعه مستلزم همکاری مستمر و مستقیم مردم، دستگاه های اجرایی، ارگان ها و تمام نهادهایی است که به موجب قانون ایجاد شده اند.

افشارنیا افزود: در تامین امنیت پایدار مهمترین نقش را مردم می توانند ایفا کنند و آن قانون مداری در جامعه است.

وی گفت: در کشوری که مردم قانون مدار بوده و به آن احترام بگذارند امنیت بالا ایجاد می شود و اگر مردم بی تفاوت باشند و قانون را کم اهمیت بشمارند موجب هرج و مرج و بی نظمی خواهد شد و نتیجه آن چیزی جز ناامنی نخواهد بود.

رییس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: یکی دیگر از راهکارها برای تامین امنیت در جامعه احترام مردم به حقوق یکدیگر است بطوریکه هر کدام از ما دارای حقوق و تکالیفی هستیم که اگر به آنها پایبند باشیم و عمل کنیم به تبع آن امنیت در جامعه برقرار می شود.

افشارنیا گفت: سومین راهکار که از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر راه ها برخوردار است نقش و وظیفه شرعی مردم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر است که اصل هفتم قانون اساسی هم بر این امر تاکید دارد.

وی افزود: خوشبختانه این قانون فرآیند خود را طی کرده و انتظار ما از شهروندان این است که این وظیفه قانونی را انجام دهند تا با هر فردی که قانون را زیر پا می گذارد با گزارش مردم و دستگاه ها، از طریق دستگاه های امنیتی و انتظامی برخورد قانونی صورت گیرد.

رییس کل دادگستری خوزستان همچنین گفت: اگر امروز چهره جامعه تغییر کرده به سبب ترک امر به معروف و نهی از منکر است که قدری به آن بی توجهی کرده ایم.

افشارنیا در عین حال اظهار کرد: جرم نخست کشور بویژه خوزستان سرقت از جمله سرقت های خرد است که باعث آزار و اذیت شهروندان شده و امید است با اقدام های خوب در تدوین طرح امنیتی بتوان با اعتبار و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مناطق حاشیه نشین شهر منشاء اثر بوده و اقتصاد مردم و اشتغال و رفاه مردم را به دنبال داشته باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار