تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۹۳۲۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حکم استاندار برای دختر، داماد و خواهر زاده!
تغییرات اتوبوسی مفهومی است که در ادبیات سیاسی کشور با تغییر هر دولتی به تدریج گسترده می شود. متاسفانه با تغییر دولت ها در کشورمان در ادارات و سازمان های دولتی انقلابی در چینش افراد رخ می دهد و حتی دایره تغییرات تا مسئولان آبدارخانه ها نیز گسترده می شود.

حکم استاندار برای دختر، داماد و خواهر زاده!

 در حالی در دولت یازدهم نیز این روند ادامه دارد که حتی در بعضی از موارد شنیده ها حاکی از آن است که در این تغییرات گاهی مواردی نیز دیده می شود که چیزی فراتر از تغییرات اتوبوسی است.

چندی پیش علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان در مجلس در اظهاراتی در صحن مجلس از فساد اداری در سمنان پرده برداشت. وی در توضیح این فساد بیان می دارد، «متأسفم که به اطلاع شما برسانم استاندار سمنان چند وقتی است که تحت ‌تأثیر یکی از نمایندگان استان با عزل و نصب‌های بی‌مورد و پی‌درپی موجب نارضایتی مردم را فراهم آورده است، بدانید که بزرگترین ناسپاسی را نسبت به مردم شریف سمنان انجام داده‌اید.

آنچه که مدتی است در حوزه انتخابی‌ام رخ می‌دهد هر چند در تاریخ شهر سمنان واقعه مهمی محسوب نخواهد شد، اما امتحان مهمی برای دست‌اندرکاران این زد و خورد سیاسی است.هوشیار باشید که بازار عزل و نصب‌ها در سمنان کم‌کم به بازار پررونقی تبدیل می‌شود و تدبیر و امید دولت برای زادگاه رئیس ‌جمهور چیزی جز عزل و نصب‌های بی‌دلیل، ناعادلانه و خنده‌دار به همراه نداشته است.»

پی گیری تابناک در ارتباط با این خبر از تشدید اختلافات میان استاندار و مدیران ارشد و برخی از نمایندگان این استان حکایت دارد.

به عنوان مثال پیرو اعتراض شدید الحن اعضای شورای شهر شهمیرزاد به اظهارات توهین آمیز استاندار درجلسه عمومی شورای اداری این شهرستان که منجر به نگارش نامه ای اعتراض آمیز با امضای کلیه اعضای این شوراگردید، اکنون خبرهای دیگری درباره ی تشدید اختلاف میان استاندار و برخی از مدیران میانی وارشد وبرخی نمایندگان این استان به گوش می رسد.

اهم اعتراضات بعمل آمده علیه استاندار و روش مدیریت وی درسطح استانداری ،توهین مکرر به مدیران درجلسات عمومی و دور شدن وی از اهداف دولت تدبیر و امید و اتخاذ رویکرد مستبدانه و نادیده گرفتن نظر کارشناسان در اتخاذ تصمیمات مهم مربوط می شود.

مجموعه ای از مدارک در ارتباط با تغییرات گسترده در استان سمنان که در اختیار تابناک محفوظ است، نشان می دهد که آقای استاندار با انتصاب افراد غیر بومی درسطح معاونت و مدیریت های استانداری برای پیشبرد سیاست های خود بهره برداری و از نیروهای بومی استان که واجد توانمندی های زیادی بوده و درمرکز وسایر استانها مناصب کلیدی در اختیار دارند، بهره نبرده و در خصوص مدیران بومی استانداری سمنان این اتفاق انجام شده ومدیران بومی حذف شده اند.

ازطرفی انتصابات خانوادگی وگسترش روابط خویشاوندی در محل استانداری و برخوردهای صورت گرفته از طرف منصوبین استاندار با مدیران، باعث گسترش دامنه این درگیریها شده است.

بنا به این خبر ، رویه خاص استاندار درتمشیت امور واعمال مدیریت درسطح استان ، موجب شده است این استان در مقایسه با استانهای دیگر کشور، شاهد رشد وتوسعه ی قابل ملاحظه نباشد.

بنابراین این موضوعات نشان می هد که در این دولت نیز علی رغم شعارهایی که در رابطه با شایسته سالاری داده می شد همچنان شاهد مشکلات تغییرات اتوبوسی و یا حتی فراتر از آن هستیم.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار