تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۹۳۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکنش امام جمعه مسجدسلیمان به شایعه نبش قبر شهیدبهنام محمدی
جابجایی بهنام محمدی بدون نبش قبر انجام شد
حجت الاسلام امینی گفت : هر تفسیری که مبنی بر نبش قبر شهید بهنام محمدی یا جا به جایی از شهر دیگری به مسجدسلیمان باشد قطعا تفسیر غلط و اشتباه است و بنده به شدت تکذیب می کنم.

به گزارش آسماری نیوز  چند روز اخیر شایعه ای در فضای مجازی مبنی بر نبش قبر شهید بهنام محمدی به همراه اظهاراتی از از زبان مادر این شهید منتشر شد که خلاف واقعیت بوده و موجب ناراحتی خانواده این شهید و مردم مومن و شهید پرور مسجدسلیمان شد.

در این مصاحبه که در سایت خبرگزاری دفاع مقدس منتشر شده آمده است که شهید بهنام محمدی پس از شهادت در خرمشهر دفن شده و در سال 1390به درخواست مادرش مزار این شهید به شهرستان مسجدسلیمان منتقل شده که در این جا به جایی مزار شهید بهنام محمدی نبش قبر صورت گرفته است.

با پیگیری این موضوع برای مشخص شدن واقعیت ماجرا حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان به خبرنگار ما گفت : شهید بهنام محمدی یک چهره ملی بوده و در فضای بین المللی شناخته شده است.

وی افزود : این شهید بزرگوار  متولد شهرستان مسجدسلیمان بود که بدلیل شغل پدرش به خرمشهر مهاجرت کردند. چندسالی را در خرمشهر زندگی کردند که جنگ تحمیلی آغاز شد و شهید محمدی در دوران دفاع مقدس پا به پای دیگر رزمندگان همچون شهید چمران و شهید جهان آرا در جبهه حضور یافت.

حجت الاسلام امینی ادامه داد : توصیفات بهنام محمدی را شهید جهان آرا و شهید چمران برای حضرت امام (ره) بیان کردند و حضرت امام (ره) نسبت به شهید محمدی ابراز احساسات کردند.

امینی خاطر نشان کرد :شهید بهنام محمدی  پا به پای رزمندگان مدافع خرمشهر با دشمن مبارزه کرد  و در تاریخ  28مهرماه سال 1359 در خرمشهر به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در مسجدسلیمان افزود : از آنجایی که زادگاه این شهید بزرگوار شهرستان مسجدسلیمان بود در همان زمان برای خاکسپاری به مسجدسلیمان منتقل شد اما بدلیل اینکه در ابتدای جنگ بود و گلزار شهدای مستقل هنوز تاسیس نشده بود شهید محمدی در کنار اجداد پدری اش در قبرستان قدیمی مسجدسلیمان به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد : بعد از پایان جنگ و راه اندازی دفتر نشر آثار دفاع مقدس روحانیت,فرهیختگان,دانشگاهیان,بسیجیان و فرهنگیان مسجدسلیمان در مقام تحقیق بر آمدند و بهنام را یک چهره ملی دیدند و به عنوان اولین شهید 13ساله دوران دفاع مقدس شناختند. لذا در صدد بر آمدند تا برای الگو سازی برای نسل جوان و نوجوان شهر و کشورمان تمهیداتی بیاندیشند لذا  بنده که امام جمعه مسجدسلیمان هستم و حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز نامه ای را خدمت رهبر معظم انقلاب فرستادیم و پیشنهاد دادیم که در صورت امکان این شهید را با شیوه های نوین و بدون نبش قبر در کنار  شهدای گمنام مسجدسلیمان منتقل کنیم.

حجت الاسلام امینی اظهار داشت :رهبر معظم انقلاب با این جا به جایی موافقت کردند و پس از مشورت با سردار باقر زاده مسئول بقعه های شهدای گمنام کشور مقرر شد تا شهید بهنام محمدی را در کنار شهدای گمنام بر فراز یکی از قله های بلند شهرمان به خاک بسپاریم.

وی ادامه داد :عملیات بتن ریزی و بیرون آوردن قبر شهید محمدی بدون نبش قبر در تاریخ 13آبان 1389  در روز روشن و با حضور ده ها هزار نفر از مردم مومن و شهید دوست مسجدسلیمانی , آیت الله جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان ,استاندار وقت خوزستان ,مدیران کل, هیئت ویژه فرستاده رئیس جمهور وقت و اصحاب رسانه  راس ساعت 10صبح به طور رسمی و با مجری گری آقای نظام اسلامی و مداحی حاج صادق آهنگران در میان اشک و آه مردم مسجدسلیمان  انجام شد و در واقع  پس از 30سال بار دیگر تشییع جنازه صورت گرفت و جبران آن تشییع جنازه غریبانه شد.

امام جمعه مسجدسلیمان گفت : متعاقب این جا به جایی فیلم سینمائی شهید بهنام محمدی ساخته شد و نام این شهید در کنار نام شهید حسین فهمیده در کتب درسی دانش آموزان راهنمائی به نام مسجدسلیمان ثبت و به عنوان قهرمان ملی شناخته شد که هم اکنون همه ساله به اعتبار سالروز شهادت این شهید در 28مهرماه 1359 در تپه شهدای گمنام مسجدسلیمان مراسمی برگزار می کنیم.

حجت الاسلام امینی تاکید کرد : بهترین گواه و شاهد این  جا به جایی عموم مردم مسجدسلیمان بودند لذا اعلام می کنم که اگر تحلیل نادرست یا تفسیر اشتباهی طی روزهای اخیر در برخی رسانه ها منتشر شده است را بنده به عنوان امام جمعه مسجدسلیمان تکذیب می کنم و اصل ماجرا همان چیزی است که به طور شفاف توضیح دادم و غیر از این هر تفسیری که مبنی بر نبش قبر شهید بهنام محمدی یا جا به جایی از شهر دیگری به مسجدسلیمان باشد قطعا تفسیر غلط و اشتباه است و بنده به شدت تکذیب می کنم.

 وی افزود : ضمن اینکه مادر شهید بهنام محمدی روز گذشته در تماسی با من به شدت از این تفسیر اشتباه و نادرست ابراز ناراحتی کرده  و اعلام کردند هر شخصی که این موضوعات را عنوان کرده توهم و تخیل خودش بوده است و از بنده خواستند هرچه زودتر این شایعات را تکذیب کنم و به رسانه مذکور هم تذکر داده شود که از همین جا به سایت مذکور تذکر می دهم و در اولین فرصت اقدام لازم را انجام خواهم داد.

حجت الاسلام امینی خاطر نشان کرد : تاکید می کنم که این جا به جایی در حضور مادر بزرگوار شهید بهنام محمدی و  بدون نبش قبر انجام شد.

امام جمعه مسجدسلیمان اضافه کرد : مادر شهید بهنام محمدی  تاکید کردند که این جا به جایی به اذن رهبر معظم انقلاب  و در حضور ده ها هزار نفر از مردم مومن مسجدسلیمان صورت گرفته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
2
2
خدا رحمتش كند
اين حركات توسط منافق كوردل راه اندازي ميشود
:
:
:
آخرین اخبار