تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۹۳۳۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار اندیمشک:
حذف قوانین دست و پاگیر برای توسعه سرمایه گذاری در اندیمشک ضروری است
معاون فرماندار اندیمشک حذف قوانین دست و پا گیر را راهکار جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح های تولیدی و اشتغالزا در شهرستان اندیمشک عنوان کرد.

امیرحمزه بزرگی روز دوشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان اندیمشک افزود: به منظور تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در شهرستان اندیمشک باید شرایط را برای سرمایه گذاران تسهیل کرد.

وی پرداخت وام های خرد و ناچیز را جوابگوی حل مشکل اشتغال این شهرستان ندانست و افزود: در راستای ایجاد فرصت های شغلی جدید باید طرح ها و ایده های نو برنامه ریزی و اجرا شود.

معاون فرماندار اندیمشک همچنین با تاکید بر تشویق جوانان بیکار برای فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای نقش مهمی در جذب جوانان جویای کار و از استفاده از ظرفیت آنها دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: آموزش های فنی و حرفه ای را باید در مناطق محروم و روستاهای این شهرستان نیز گسترش داد تا جوانان این مناطق از مهارت لازم برای ورود به عرصه کار و فعالیت بهره مند شوند.

بزرگی به مشکلات شهرک های صنعتی اندیمشک نیز اشاره کرد و افزود: شهرک های صنعتی در زمینه اشتغال از ظرفیت بالایی برخوردار بوده اما بعضا با مشکل نقدینگی مواجه هستند که جا دارد مشکلات این واحدهای صنعتی در شورای اشتغال مورد بررسی قرار گرفته و راهکار مناسب ارایه شود.

وی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی اندیمشک و کم آبی و پیامدهای ناشی از خشکسالی باید طرح های اشتغالزا به گونه ای تدوین و برنامه ریزی شوند که با شرایط موجود سازگار باشند و بتوان از منابع محدود آب بیشترین بهره را در بخش کشاورزی و دامداری برد.

بزرگی همچنین افزود: این سازگاری در بخش کشاورزی نمود بیشتری داشته به طوریکه به رغم خشکسالی می توان با استفاده از روش های علمی در بخش کشاورزی طرح های اشتغالزا را اجرا کرد.

وی همچنین به مشکل بیکاری در اندیمشک پرداخت و گفت: شناسایی پتانسیل های منطقه و ظرفیت های موجود گام اساسی برای برون رفت از بحران بیکاری است.

در شهرستان اندیمشک با 170 هزار نفر جمعیت بیش از 18 هزار نفر متقاضی کار ثبت شده است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: اندیمشک
:
:
:
آخرین اخبار