تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۹۳۳۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست مركز بهداشت خوزستان هشدار داد:
خطر ایجاد آلودگی در سیستم آبرسانی شهر اهواز
سرپرست مركز بهداشت خوزستان با اشاره به وجود جوی‌های فاضلاب روباز در شهر اهواز، تاكيد كرد: آهك​پاشي جوی‌های روباز از مهم​ترين راه​هاي كاهش شيوع بيماري​هاي روده​اي است كه بايد به صورت مستمر انجام شود.

دکتر شكراله سلمان​زاده اظهار كرد: يكي از راه​هاي كاهش شيوع بيماري​هاي روده​اي در فصل گرما، آهك​پاشي فاضلاب​هاي روباز و حتي غير روباز است.

وي افزود: متاسفانه در برخي مناطق حاشيه شهر اهواز شاهد ورود فاضلاب​هاي انساني به جوی‌های روباز هستيم كه ممكن است كودكان هنگام بازي درون این جوی‌ها افتاده و علاوه بر بروز حوادث، موجب بیماری‌های رود‌ه‌ای در این کودکان شود. همچنین به علت فرسودگی شبکه آبرسانی و شكستگي​هاي موجود در شبكه آب، ممکن است آلودگي وارد شبکه آبرسانی شهر شود.

سرپرست مركز بهداشت خوزستان بیان كرد: خوشبختانه شهرداري و شرکت آب و فاضلاب با همكاري مطلوبی كه داشته​اند، اقدامات پيشگيرانه خوبي انجام داده و سعي شده است که افت فشار در شبكه آب وجود نداشته باشد. همچنین در حال انجام آهك​پاشي به صورت مرتب هستند.

وی افزود: با بررسي​هاي انجام شده، ميزان كلر آب به اندازه مطلوب گزارش شده است. با توجه به افزايش موارد اسهال در سال جاري در اهواز، شاهد رسيدگي خوب شهرداري و آبفا هستيم.

سلمان​زاده با اشاره به وجود ايستگاه​هاي تصفيه فاضلاب، تصریح کرد: ايستگاه​هاي تصفيه فاضلاب در شرق اهواز كامل نيستند اما يك ایستگاه تصفيه فاضلاب بسيار خوب در حال ساخت است كه تا کنون 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. البته نياز است اقدام جدي شود تا اين ايستگاه به صورت كامل راه​اندازي شود تا تعداد زيادي از فاضلاب​هاي شرق اهواز در آن تصفيه شوند.

وي گفت: سيستم شبكه آبرساني در بسیاری از مناطق شهر اهواز به دليل قديمي بودن بايد تغيير كند زیرا ممكن است شكستگي​هايي در آنها وجود داشته باشد كه به چشم ديده نشود.

سرپرست مركز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت موارد پیشگیرانه به منظور جلوگيري از انتشار بيماري​هاي واگير در شرايط محيطي موجود شهر اهواز عنوان کرد: عدم وجود افت فشار در شبكه آبرساني شهر اهواز الزامی است و در غير اين صورت موجب ايجاد فشار معكوس و آلودگي در شبكه آب مي​شود.

وی افزود: همچنین میزان كلر آب بايد در حد مطلوب حفظ شود زیرا حتي اگر آلودگي در آب ایجاد شود، توسط كلر موجود از بين مي​رود. همچنین از بين بردن عوامل ميكروبي در فاضلاب‌ها با آهك​پاشي ضروری است.
:
:
:
آخرین اخبار