تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۹۳۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابتلا به سرطان پوست از جمله عوارض دراز مدت آفتاب سوختگی است
پوست های روشن در مقابل آفتاب آسیب پذیرترند ولی پوست های گندمی و یا سبزه مقاومت بیشتری دارند که به دلیل وجود رنگدانه های محافظت کننده در مقابل نور آفتاب است
یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: ابتلا به سرطان پوست از جمله عوارض درازمدت آفتاب سوختگی است.

دکتر محمد امیدیان روز دوشنبه اظهار کرد: احتمال ایجاد ضایعات پیش سرطانی و ابتلا به سرطان پوست در افرادی که بیشتر در مقابل نور آفتاب قرار دارند بیشتر است.

وی افزود: اگر کودکان با پوست روشن و دارای کک و مک دچار آفتاب سوختگی شوند احتمال ابتلا به سرطان پوست در دوره بزرگسالی آنها بیشتر است.

دکتر امیدیان در خصوص دیگر عوارض آفتاب سوختگی گفت: پوست افرادی که به صورت مداوم در معرض نور آفتاب قرار دارند چروک، پیر، لکه دار و ضخیم می شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عوارض چشمی و ایجاد آب مروارید، خشک شدن پوست و مو و سفید شدن موها از جمله دیگر عوارض آفتاب سوختگی اشاره کرد.

وی ادامه داد: پوست های روشن در مقابل آفتاب آسیب پذیرترند ولی پوست های گندمی و یا سبزه مقاومت بیشتری دارند که به دلیل وجود رنگدانه های محافظت کننده در مقابل نور آفتاب است.

دکتر امیدیان اضافه کرد: افراد حساس به آفتاب به صورت ژنتیکی و یا مصرف کنندگان داروهایی که به پوست بیشتر آسیب می رساند باید از آفتاب پرهیز کنند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در خصوص علایم این عارضه پوستی اظهار کرد: ورم کردن، قرمز شدن، تاول زدن و پوسته پوسته شدن از جمله مهمترین این علایم است.

وی گفت: پوشیدن لباس آستین بلند، عینک آفتابی، کلاه لبه دار و ضد آفتاب از مهمترین راه های پیشگیری از آفتاب سوختگی است.

دکتر امیدیان ادامه داد: افراد در صورت ابتلا به این عارضه باید به پزشک متخصص مراجعه کنند که معمولا بسته به شدت سوختگی، داروهای مرطوب کننده، آنتی بیوتیک های موضعی و یا خوراکی تجویز می شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:نور خورشید از ساعت 10 صبح تا سه بعدازظهر بیشترین آسیب را به پوست می رساند.
:
:
:
آخرین اخبار