تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۹۳۳۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
40درصد تجهیزات آبرسانی روستایی خوزستان فرسوده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: 40درصد تجهیزات آبرسانی و 57درصد شبکه توزیع آب روستایی در این استان فرسوده است.

درویشعلی کریمی اظهار کرد: مجتمع هایی نیز که در سال های اخیر در خوزستان بهره برداری شده به دلیل تامین نشدن بموقع اعتبارات و بهره برداری نامناسب مشکل فرسودگی دارند.

وی اضافه کرد: برای احداث تجهیزات و تولید آب اعتبار سالانه اختصاص می یابد اما برای بهره برداری و نگهداری ،اعتباری از سوی دولت پرداخت نمی شود و درآمدهای شرکت پاسخگوی نیازهای موجود در این زمینه نیست.

کریمی با بیان این که عمده تاسیسات آبرسانی روستایی خوزستان نیازمند بازسازی است اظهار کرد: هم اینک 30درصد مخازن آب روستایی شامل مخازن تولید و ذخیره سازی فرسودگی دارند.

وی یادآوری کرد: 11 هزار و 708 کیلومتر شبکه توزیع آب و هفت هزار و 504 کیلومتر خطوط انتقال آب روستایی در خوزستان احداث شده و از مجموع یک هزار و 290 مخزن آب با حجم 50 تا یک هزار متر مکعب، 672 باب مخازن هوایی و مابقی مخازن بتنی است.

از چهار هزار و 15 روستا، به دو هزار و 927 روستا تاکنون آبرسانی شده که جمعیت یک هزار و 864 روستا بالای 20 خانوار و مابقی زیر 20 خانوار جمعیت است.

از مجموع روستاهای دارای شبکه آبرسانی یک هزار و 999 روستا جمعیتی افزون بر 20 خانوار دارند.

یک هزار و 88 روستا در این استان شبکه آبرسانی و منبع تامین آب آشامیدنی ندارند.

از این تعداد 953 روستا زیر 20خانوار و مابقی بالای 20خانوار جمعیت دارند.

مجموع جمعیت روستایی خوزستان یک میلیون و 328 هزار و 871 نفر در قالب 243 هزار و 82 خانوار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار