تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۹۳۳۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین زندان‌ها و جهادکشاورزی
خوزنیوز: در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مدیر کل زندانهای استان ، تفاهم نامه همکاری برای آموزش زندانیان فی مابین دو دستگاه منعقد شد، برابر این تفاهم نامه تعداد ۵۰۰۰ زندانی تحت پوشش زمانبندی شده آموزش‌های مهارتی کشاورزی نوین در رشته‌های مختلف قرار خواهند گرفت.

به گزارش خوزنیوز؛ در این نشست ، مدیر کل زندان‌های استان با بیان اینکه حرفه آموزی به زندانیان و ایجاد فرصت اشتغال متأثر از این آموزش ها در دستور کار قرار داشته و یک اولویت مهم نظام زندانبانی در راستای توانمد سازی زندانیان و بازگرداندن سعادتمندانه آنان به جامعه است، گفت: در این چرخه استفاده از ظرفیت مشترک تعامل و هم افزائی بین اداره کل زندان‌ها با تمامی دستگاه ها و نهادها و ارگان‌هائی که متولی امر آموزش جامعه و تربیت و مهارت آموزش به آحاد مردم هستند در دستور کار قرار دارد.

رضا پوستچی افزود: هم اینک ۱۴۰۰۰ زندانی در زندان‌های استان نگهداری می‌شوند که در کنار اقدامات گسترده ای که در راستای بهبود و بهسازی زندان‌ها برای نگهداری این افراد در نظر گرفته شده و در کنار اقدامات اصلاحی و تربیتی، به آموزش‌های فنی و مهارتی بعنوان یک عامل تعیین کننده در پیشگیری از عود جرم در زندانیان و  بازگشت مجدد آنان به زندان پرداخته می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در جمع بندی این نشست ضمن اعلام حمایت از برنامه های اصلاحی و تربیتی و آموزشی زندانیان گفت: قدر مسلم هم افزائی مسئولین جامعه میتواند در تحقق اهداف متنبه سازی مجرمین و تبدیل آنان به افراد مفیدی برای جامعه مؤثر باشد.

چنگلوائی افزود: زندانیان بخشی از مردم جامعه هستند و ما هم علاقه مندیم آنها از خدمات آموزشی که سایر  افراد عادی جامعه میتوانند از ان برخوردار باشند، در صورت عدم منع قانونی برخوردار شده و استفاده نمایند.

وی تأثیر آموزش و پیرو آن اشتغال را در پیشگیری از وقوع جرم در اجتماع مهم ارزیابی نمود و گفت: با توجه به برنامه های سازمان زندان‌های استان، این سازمان نیز در حوزه های ترسیم شده، همکاری جامعی را برای توانمند سازی آموزشی زندانیان به انجام خواهد رساند.

به گزارش خوزنیوز؛ در ادامه این نشست که با معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان و جمعی دیگر از کارشناسان دو دستگاه در محل دفتر ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان ترنیب یافت، مقرر شد برای آموزش ۵۰۰۰ نفر زندانی در طول سال جاری برنامه ریزی شود.
:
:
:
آخرین اخبار