تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۹۳۳۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام 50 جانباز شيميايي خوزستان به شمال کشور
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان از اعزام 50 جانباز شيميايي از ابتداي سال تاکنون به اردوگاه‌های شمال كشور به دلیل وضعیت آب و هوایی استان خبر داد.

عبدالرضا فرجيان اظهار كرد: 3400 جانباز شيميايي در خوزستان ساکن هستند كه از این تعداد، 400 نفر وضعيت حادي دارند و با توجه به آلودگي​هاي اخير استان، با مشكلات زيادي مواجه بوده‌اند.

وي افزود: با توجه به مشكلات تنفسي جانبازان شيميايي، سالانه اردوهاي درماني در فصل تابستان در مناطق شمالي كشور از جمله رامسر برپا مي​شود و جانبازان شيميايي خوزستان به اين مناطق اعزام مي​شوند؛ از ابتداي سال جاري تاكنون نیز 50 نفر از جانبازان خوزستان به اقامتگاه‌های شمال کشور اعزام شده‌اند.

فرجيان گفت: برخي از جانبازاني كه از ابتداي سال جاري به مناطق شمالي كشور منتقل شده‌اند، همراه با خانواده و برخي تنها با همسر يا يكي از فرزندان خود در این اقامتگاه‌ها مستقر شده‌اند.

مديركل بنياد شهيد و امور ایثارگران خوزستان عنوان كرد: در راستاي توسعه و بهبود تغييرات تنفسي جانبازان خوزستان از ابتداي سال جاري تاكنون تعدادي كپسول تنفس اكسيژن به جانبازان بدحال تحویل شده، همچنين ماسك​هايي كه به صورت سهميه​اي از تهران تهيه مي​شوند، در اختيار این جانبازان قرار گرفته است.

وي اظهار كرد: با توجه به تكرار وقوع پديده گرد و غبار در اهواز و مشكلاتي كه به صورت مداوم گريبانگير جانبازان است، لازم است اردوگاه​هايي در نقاط خوش آب و هواي خوزسان مانند ايذه و دهدز ايجاد شود تا جانبازان مجبور به اقامت در نقاط دور از استان نباشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار