تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۹۳۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتظارات آبادانی‌ها از پالایشگاه نفت این شهر چیست؟
شرکت پالایش و پخش آبادان، غول صنعتی منطقه است و با قدمت صد ساله تأثیر بسیاری در مسائل اجتماعی، اقتصادی و حتی در مسائل فرهنگی شهرستان دارد
مشاور سیاسی فرماندار آبادان گفت: شرکت پالایش و پخش آبادان، غول صنعتی منطقه است و با قدمت صد ساله تأثیر بسیاری در مسائل اجتماعی، اقتصادی و حتی در مسائل فرهنگی شهرستان دارد.

جمشید خلقی با بیان این‌که به طور مستقیم توصیه‌هایی به مدیرعامل پالایش نفت آبادان شده است، اظهارکرد: یکی از این موارد با توجه به اعتراض تعدادی از مراجعین در خصوص اخراج افراد بومی جذب شده در سنوات قبل است که این مساله باعث افزایش نیروهای بیکار و سلب اعتماد مردم نسبت به دولت خدمتگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که شرکت پالایش نفت به عنوان زیر مجموعه وزارت نفت و با توجه به تأثیرگذاری آن در زندگی مردم شناخته شده است، خاطرنشان‌کرد: لازم است این شرکت در راستای خدمتگزاری به مردم قدم بردارد و با توجه به این‌که نرخ بیکاری در استان بالا است قطعاً جرم، جنایت، فقر و مسائل اخلاقی گسترش پیدا می‌کند و این اولین تذکر ما به پالایشگاه بود.

خلقی دومین تذکر را در خصوص آلایندگی پالایشگاه عنوان‌کرد و گفت: معمولاً واحد تولید گوگرد پالایشگاه یکی از واحدهای آلاینده‌کننده سطح شهر است که متأسفانه پالایشگاهی که روی سیستم زندگی مردم تأثیر می‌گذارد به همان اندازه نتوانسته مشکلات مردم را در آبادان حل کند.

وی تصریح‌کرد: ما از پالایشگاه انتظار داریم با توجه به این‌که مردم از سیستم آلاینده پالایشگاه آسیب می‌بینند به همان اندازه در خدمت مردم باشد.

مشاور فرماندار ویژه آبادان کنار گذاشته شدن نیروهای رزمنده و جانباز از پست‌های مدیریتی را از دیگر موارد مطرح شده برشمرد و اظهارکرد: خیلی از نیروهای رزمنده و ارزشی آبادان که اکثراً از خانواده شهدا و فرماندهان جنگ تحمیلی بودند از طرف پالایشگاه کنار گذاشته و حتی از پست‌های مدیریتی نیز برکنار شدند.

خلقی با اشاره به بکارگیری و استخدام نیروهای غیرکارآمد و غیر بومی در پالایشگاه، افزود: ما از مدیرعامل پالایشگاه انتظار داریم که اولاً نیروهایی که مورد تأیید دولت هستند و در راستای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند و ارزش‌های خاص خود را دارند را نگه دارد و تلاش کند مدیران از این افراد باشد؛ دوم این‌که اگر این نیروها را تغییر می‌دهد نیروهای غیرکیفی و غیر بومی جایگزین نکند. آبادان به اندازه کافی نیروهای متخصص دارد و انتظار داریم مدیریت پالایشگاه این قضیه را پیگیری و عملی کند.

وی گفت: به جا است مدیریت این پالایشگاه طبق دستور استاندار در خصوص تأمین و خرید مواد اولیه، از درون شهر اقدام کند. همچنین همگان می‌دانند در زمان جنگ تحمیلی خانواده شهدا و رزمندگان با لباس کارگری هم صنعت نفت را حفظ کردند و هم تأسیساتش را؛ پس به جا است مشکلات ناخوشایندی همچون اخراج نیروهای بومی، کنار گذاشتن رزمندگان از سطح مدیریتی، آلایندگی، عدم ارائه خدمات رفاهی به رزمندگان در پالایشگاه و کاهش تولید به دلیل خارج شدن فاز 3 از مدار را حل کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار