تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۹۳۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت 14 پایگاه اوقات فراغت در شهرستان باوی
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی از فعالیت 14 پایگاه اوقات فراغت در فصل تابستان در این شهرستان خبر داد.

مجید موحدیان اظهارکرد: حدود 12 پایگاه آموزشی مهارتی اوقات فراغت و 2 کانون ورزشی برای پرکردن اوقات فراغت بیش از یک هزار و 500 دانش‌آموز در شهرهای شیبان، ویس و ملاثانی برپا شده است.

وی با اشاره به پراکندگی روستاها و کمبود اعتبارات لازم برای راه‌اندازی پایگاه‌ها افزود: برای دانش‌آموزان روستایی نیز پایگاه اوقات فراغت در برخی مجتمع‌های آموزشی برپا شده است و نوجوانان برای استفاده از این دوره‌ها می‌توانند به نزدیک‌ترین مجتمع مراجعه می‌کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان باوی با اشاره به اهمیت دایر کردن کلاس‌های مهارتی، فرهنگی و آموزشی در فصل تابستان عنوان کرد: در این پایگاه‌ها که به کمک دیگر ارگان‌ها و مشارکت مردم دایر شده‌اند، به شکل بهینه اوقات دانش‌آموزان پر شده و فعالیت‌ها بر اساس استعدادها، ذوق و سلیقه، نیاز و علاقه طراحی و اجرا می‌شود. در هر پایگاه به طور متوسط هشت کلاس برگزار می‌شود.

موحدیان با تاکید بر غنی کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان تصریح کرد: تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی تربیت نیست و فرایند تعلیم و تربیت به عنوان یک ضرورت برای شکوفایی استعدادهای درونی در این پایگاه‌ها ادامه دارد. بیش از 120 کلاس آموزش کامپیوتر، هنرهای دستی، تجسمی و ورزشی، قرآنی، معارف و زبان خارجه در شهرستان باوی در فصل تابستان فعال خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: تابستان که فصل تعطیلی آموزش‌های رسمی است، شتاب فعالیت‌های تربیتی بیشتر می‌شود. اگر در آموزش رسمی نوعی اجبار وجود دارد اما در کلاس‌های تابستانه نوعی اختیار و انتخاب وجود دارد و نوجوانان داوطلبانه شرکت می‌کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان باوی در پایان عنوان کرد: اگرچه برای تامین اهداف مورد نظر نیاز به بودجه و امکانات، فضا و نیروی انسانی با انگیزه، علاقمند و متخصص وجود دارد، اما با همین امکانات موجود نیز می‌توان کار کارشناسی کرد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: شهرستان باوی
:
:
:
آخرین اخبار