تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۹۳۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اهواز:
طرح پارک الکترونیک در سطح شهر اهواز اجرا می‌شود
فرماندار اهواز گفت: به زودی طرح پارک الکترونیک در سطح کلانشهر اهواز اجرایی می‌شود.

اسماعیل ارزانی بیرگانی اظهار داشت: طرح پارک الکترونیک به منظور کاهش سطح ترافیک کلانشهر اهواز در معابر شلوغ اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این طرح برچسب الکترونیک روی شیشه عقب خودرو شهروندان نصب شده و اطلاعات خودرو و مدت زمان توقف خودرو در این کارت ذخیره می‌شود.

فرماندار اهواز گفت: دستگاهی الکترونیکی در هر پارکینگ سطح شهر قرار می‌گیرد که به وسیله شناسه کارت روی ماشین مدت زمان توقف و هزینه مربوط به آن محاسبه و به وسیله این دستگاه مبلغ استفاده از پارکینگ به صورت دستگاه عضو شتاب پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: پیش‌تر طرح‌هایی در این راستا انجام شده اما به دلیل برخی تخلفات و اعتراضات مردمی این طرح از سوی دستگاه قضایی استان لغو شد.

ارزانی تصریح کرد: هزینه دریافتی از این طرح باید صرفا جهت هزینه ساخت پارکینگ در سطح کلانشهر اهواز شود و شهرداری مجاز به دریافت هزینه حق پارکینگ در دیگر امور شهری نخواهد بود.

وی اظهار داشت: در این طرح نیم ساعت نخست توقف خودرو در پارکینگ رایگان و در ساعات بعدی متناسب با زمان توقف از شهروندان هزینه دریافت خواهد شد که این امر می‌تواند به صورت تشویقی برای ترک هر چه سریع‌تر خودرو توسط  شهروندان از مکان پارک شود.

فرماندار اهواز افزود: از دیدگاه کمیت و کیفیت پارکینگ شهر اهواز با دیگر کلانشهرها قابل مقایسه نیست و در این امر فقط اسم کلانشهر را یدک می‌کشیم.

وی بیان کرد: پروژه‌های ساخت پارکینک اغلب با گذشت بیش از سه سال از اجرای طرح همچنان بدون پیشرفت هستند و همین امر سبب شده تا با کمبود 3 هزار مکان پارک برای خودروها در سطح کلانشهر اهواز مواجه شویم.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جاویدنادرپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
1
با سلام.جناب فرماندار زمانی که ما در شهر اهواز پارکومتر داشتیم.خیلیا هنوز ماشین به چشم ندیده بودن.اگه بومی هستی باید دیده باشی .با این حرفت موافقم که اهواز فقط عنوان کلانشهر رو یدک میکشه.عزیزدل برادر بنظرت مقصر کیه؟جانباز 70 درصد جنگ هستم.ولفجر مقدماتی.
:
:
:
آخرین اخبار