تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۳۳۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان:
220 کارگر کارخانه «آجر جیل» تعیین تکلیف شوند
220 کارگر کارخانه آجر جیل از دو سال پیش با تعطیل شدن این کارخانه بلاتکلیف هستند ؛ کارگران این کارخانه در مدت این 24 ماه حقوق نگرفته اند و دفترچه های درمانی آنها نیز تمدید نشده است
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان خواستار تعیین تکلیف 220 کارگر کارخانه «آجر جیل» شد.

آقایار حسینی روز سه شنبه اظهار کرد: 220 کارگر کارخانه آجر جیل از دو سال پیش با تعطیل شدن این کارخانه بلاتکلیف هستند.

وی افزود: این کارخانه از سال 92 به دلیل اختلاف میان سه سهامدار خود تعطیل شده است و از آن زمان کارگران بیکار شده اند.

حسینی تصریح کرد: کارگران این کارخانه در مدت این 24 ماه حقوق نگرفته اند و دفترچه های درمانی آنها نیز تمدید نشده است.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف کارگران اظهار کرد: کارخانه آجرسازی باید هرچه زودتر راه اندازی شود و یا اینکه کارگران به تامین اجتماعی برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شوند زیرا کارگران نمی توانند اینهمه مدت بلاتکلیف بمانند.

حسینی با اشاره به پرداخت نشدن حقوق طی 24 ماه به کارگران گفت: در شرایط فعلی و با وجود تورم و هزینه های سنگین زندگی قابل تصور است که این کارگران در این مدت با چه مشقت هایی روبه رو بوده اند.

وی با بیان اینکه سهامداران آجر جیل با یکدیگر کنار نمی آیند، افزود: کارگران این مساله را از راه های مختلف از جمله از طریق استانداری، فرمانداری، اداره صنایع و اداره کار پیگیری کرده اند اما تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است.

اختلاف میان سهامداران کارخانه آجر جیل از سال 91 آغاز شد و در ابتدا قرار بود که مشکل سهامداران هر چه زودتر حل شود و کارگران به کار بازگردند.

این کارخانه از قدیمی ترین کارخانه های خوزستان است چنانکه داود سالمی رییس میراث فرهنگی شهرستان کارون در این باره گفته کارخانه های جیل و جنگیه قدیمی ترین کارخانه های آجر سازی خوزستان در شهرستان کارون هستند که ارزش تاریخی حدود 150 سال دارند.

گفته می شود آجرهای پل تاریخی صالح آباد که از آثار تاریخی ثبت شده به شماره15867 در فهرست آثار ملی است توسط کارخانه های آجر سازی جیل و جنگیه تامین شده است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: کارخانه آجرجیل
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی قلمی
|
Finland
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
سلام.
این کارخانه نمی تواند 150 سال قدمت داشته باشد زیرا این کارخانه توسط شرکت نفت به منظور تأمین آجر مورد نیاز برای ساخت و ساز های مناطق استیشن و کواتر ساخته شد و پس از رفت نیاز به آقای مقیمی زاده فروخته شد. با توجه به اینکه از کشف نفت در ایران کمی بیش از صد سال می گذرد. قدمت 150 ساله این کارخانه قابل قبول نیست.
:
:
:
آخرین اخبار