تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۹۳۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای دومین سال متوالی؛
خوزستان میزبان لیگ جهانی كشتی فرنگی شد
مدیركل ورزش و جوانان خوزستان از قطعی شدن برگزاری رقابت​های لیگ جهانی كشتی فرنگی به میزبانی خوزستان و در شهرستان خرمشهر، خبر داد
مدیركل ورزش و جوانان خوزستان از قطعی شدن برگزاری رقابت​های لیگ جهانی كشتی فرنگی به میزبانی خوزستان و در شهرستان خرمشهر، خبر داد.

فرامرز كیانی​زاده اظهار كرد: سال گذشته خوزستان در آبادان میزبان مسابقات لیگ جهانی كشتی فرنگی بود و ما توانستیم با حمایت​های مالی خوب استاندار و معاون وی آقای خبیر، فرماندار آبادان و منطقه آزاد اروند که در راس آن آقای زمانی قرار دارد، این میزبانی را به نحو احسن انجام دهیم و طی همین مسابقات بود كه درخواست و اعلام آمادگی خود را جهت میزبانی مجدد این رقابت​ها، باتوجه به این‌که مجددا این میزبانی به ایران سپرده شد، به فدراسیون دادیم.

وی بیان كرد: فدراسیون نیز این درخواست و اعلام آمادگی ما را مد نظر داشت و با توجه به این‌كه ایران مجددا میزبان این رقابت​ها شده بود، قرار بر این شد كه خوزستان از این مسابقات میزبانی كند و در همین راستا روز گذشته من، رسول خادم و حمید بنی​تمیم و همچنین مشاور ورزشی رییس سازمان منطقه آزاد اروند، نشستی با آقای زمانی، رییس سازمان منطقه آزاد اروند جهت برگزاری این مسابقات در خرمشهر داشتیم.

مدیركل ورزش و جوانان خوزستان بیان كرد: طی این نشست صحبت​های لازم در این زمینه عنوان و روی كلیت كار بحث شد و در پایان آقای زمانی پذیرفت كه در بخش هزینه​ این میزبانی به ما كمك كند و در نهایت تصمیم بر این شد كه این مسابقات 11 تا 13 آذرماه امسال در سالن خلیج​فارس خرمشهر برگزار شود.

وی با اشاره به هزینه​ پیش​بینی شده برای این میزبانی، گفت: هزینه​ پیش​بینی شده دو میلیارد و 500 میلیون تومان است و آقای زمانی موافقت خود را جهت پرداخت دو میلیارد تومان از این مبلغ اعلام كرد. با این مبلغ خیلی از كارها انجام خواهد شد و قرار شد 500 میلیون تومان باقی‌مانده نیز از طریق منابع استانی كه در راس آن استاندار و آقای خبیر معاون وی، هستند و همچنین اداره ورزش و جوانان خرمشهر تامین شود.

كیانی​زاده با اشاره به محاسن بسیار این میزبانی، خاطرنشان‌كرد: برگزاری چنین مسابقاتی محاسن بسیاری برای استان خوزستان، شهرستان خرمشهر و کشتی استان خواهد داشت. در حال حاضر دو تیم از خوزستان كه یك تیم مربوط به شهرستان اندیمشك و یك تیم مربوط به شهرستان ایذه است، در لیگ كشتی فرنگی كشور حضور دارند و حتما یكی از تیم​های ما با قرار گرفتن جزو سه تیم برتر لیگ کشور می​تواند مجوز حضور در لیگ جهانی را به دست آورد كه در این صورت، با توجه به این‌كه ما نیز میزبان لیگ جهانی هستیم با استفاده از این امتیاز می​توانیم یك تیم دیگر به نام اسپانسرمان در مسابقات شركت دهیم.

وی افزود: در صورتی‌ كه دو نماینده استان در لیگ كشتی فرنگی كشور مجوز حضور در لیگ جهانی را به دست آوردند، باز هم با توجه به این‌كه ما میزبان این رقابت​ها هستیم می​توانیم یك تیم دیگر هم به اسم اسپانسر در مسابقات شركت دهیم و در این شرایط ما صاحب سه تیم در لیگ جهانی خواهیم بود كه امیدوارم حضور سه تیم​مان محقق شود، چرا كه افتخار بسیار بزرگی برای استان خواهد بود و حضور همین سه تیم باعث می​شود بسیاری از كشتی​گیران استان در این مسابقات شركت داشته باشند.

مدیركل ورزش و جوانان خوزستان افزود: از دیگر محاسن این میزبانی تاثیر آن بر انگیزه و تجربه مربیان و ورزشكاران استان است، چرا كه طی این رقابت​ها مربیان زیادی مشغول به فعالیت می​شوند. همچنین كشتی‌گیرانی هم هستند كه اگرچه در مسابقات شركت نمی​كنند اما همین كه از نزدیك شاهد این رقابت​ها باشند، می​توانند بهره لازم را ببرند و این باعث می​شود كشتی ما بیش از پیش رشد و ارتقا داشته باشد.

وی خاطرنشان‌كرد: میزبانی این مسابقات همچنین باعث می​شود طی آن چند روزی كه مسابقات در حال برگزاری است، شور و نشاط در جامعه استان به وجود بیاید، ضمن این‌كه این میزبانی باعث افزایش شانس گرفتن سكو و مدال در این مسابقات برای استان ما خواهد شد.

كیانی​زاده بیان كرد: از دیگر محاسن میزبانی این است كه سالن خلیج​فارس خرمشهر و اطراف آن بازسازی می‌شود. البته با توجه به این‌كه پیش از این قرار بود رقابت​های جهانی كشتی پهلوانی را در این سالن میزبانی كنیم، اقداماتی در راستای بازسازی آن صورت گرفت ولی هزینه​هایی به جای مانده است كه آقای زمانی موافقت خود را در راستای پرداخت آن به ما اعلام كرد تا در نهایت بتوانیم یك سالن استاندارد بین​المللی داشته باشیم.

وی افزود: در نشستی كه داشتیم بحث تجهیز خوابگاه خرمشهر كه ظرفیتی بیش از 300 نفر دارد نیز مطرح و قرار شد اقدامات لازم جهت برآورد هزینه توسط اداره ورزش و جوانان خرمشهر صورت بگیرد. مجهز شدن این خوابگاه خدمت بزرگی به كل استان است و ما را در برگزاری مسابقات كشوری نیز می​تواند كمك كند. همچنین در این نشست به تجهیز استخر خرمشهر نیز اشاره شد كه آقای زمانی پذیرفت در این راستا نیز به ما كمك كند.

مدیركل ورزش و جوانان خوزستان بیان كرد: آقای حیاتی، فرماندار خرمشهر نیز اعلام آمادگی كرده است تا كلیه كارهای هماهنگی در راستای این میزبانی را انجام دهد. جا دارد از آقای زمانی و مجموع مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند كه با حمایت​های این‌چنینی به رشد و ارتقای ورزش خرمشهر و آبادان و در نهایت خوزستان كمك می​كنند، تشكر و قدردانی كنم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار