تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۹۳۴۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل صداوسیمای آبادان خبر داد:
راهیابی مستند «صراخیه» از آبادان به جشنواره آسیا اقیانوسیه
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان گفت: مستند شاخص «صراخیه» تولید شبکه آبادان همراه با پنج اثر تلویزیونی دیگر از ایران به جشنواره رادیو تلویزیون کشورهای آسیا اقیانوسیه راه یافت.

داریوش دبیقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مستند شاخص «صراخیه» تولید شبکه آبادان همراه با پنج اثر تلویزیونی دیگر از ایران به جشنواره رادیو تلویزیون کشورهای آسیا اقیانوسیه Abu prizes 2015 راه یافت.

وی افزود: این مستند با موضوع زندگی مردم روستای صراخیه شادگان در سیمای مرکز آبادان تولید شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان اضافه کرد: از ویژگی‌های مهم این روستا، زندگی مردم محلی در تالاب شادگان و نحوه ارتباط آنها با این اکوسیستم بین المللی است و این فیلم تلاش دارد ضمن معرفی این روستا به نحوه زندگی و نوع مشاغل افراد ساکن در آن بپردازد.

دبیقی اشاره کرد: با توجه به بحران جهانی آب این مستند به مسئله کم آبی که حیاط تالاب بین المللی شادگان را نیز به مخاطره انداخته اشاره دارد که به عنوان یک مسئله روز بین المللی مطرح است.

تهیه کننده و کارگردان این فیلم، علی شهابی‌نژاد است که توانسته همراه با آثاری چون خندوانه، تله فیلم سه ماهی، حیات در رگ سرد، یک دانش آموز یک مدرسه و جواهری در لاهور از ایران به این جشنواره راه یابد.

در این جشنواره پس از بازبینی 145 اثر تلویزیونی و 189 اثر رادیویی 19 اثر از ایران به بخش نهایی راه پیدا کردند که آرای هیئت داوری در شهریورماه اعلام و جوایز برندگان هم زمان با مجمع عمومی سالانه اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه آبان ماه 94 در ترکیه اهدا خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار