تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۹۳۴۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بحران خوزستان:
آب بسته بندی در شرایط بحران توزیع می شود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: طرح توزیع آب بسته بندی در شرایط بحران در این استان اجرا می شود.

هاشم بالدی روز سه شنبه اظهار کرد: مطالعات طرح تولید و توزیع آب بسته بندی در شرایط بحران احتمالی انجام شده و مقدمات این طرح با همکاری شرکت آبفا خوزستان اجرایی می شود.

وی اعتبارات مورد نیاز این طرح را حدود 120 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این طرح می تواند در شرایط خاص مانند خشکسالی و یا افزایش شدید شوری آب در شهرها و روستاهای خوزستان ، کارساز باشد.

بالدی با اشاره به بازدید امروز خود از تصفیه خانه شماره دو اهواز، بر اجرای طرح توسعه این تصفیه خانه تاکید کرد و گفت: این تصفیه خانه در سال 1340 راه اندازی شده و با این قدمت نمی تواند به طور کامل جوابگوی افزایش جمعیت باشد.

وی با بیان اینکه این تصفیه خانه، آب 30 درصد جمعیت اهواز را تامین می کند اظهار کرد: بر اساس گزارش شرکت آب و فاضلاب اهواز، این تصفیه خانه 110 هزار مترمکعب آب تصفیه شده در روز تولید می کند.

به گفته وی، تصفیه خانه شماره دو اهواز، زیتون کارمندی و ملی راه و مناطق اطراف آن را پوشش می دهد و هنوز به طرح آبرسانی غدیر (تامین آب شرب از سد کرخه) متصل نشده است.

بالدی هدف از این بازدید را نظارت بر روند تصفیه آب عنوان کرد و افزود: طبق گزارش های شرکت آبفا خروجی آب این تصفیه خانه از نظر کدورت و فیزیکی در حد استاندارد است.

وی با انتقاد از تخلیه پساب ها و فاضلاب های شهری به رودخانه کارون گفت: اگر این رودخانه مدیریت و از ورود آلاینده ها به آن جلوگیری شود از نظر زیست محیطی، شرب و گردشگری نیازهای مردم را تامین می کند و نیاز به انتقال آب از سایر رودخانه ها نیست.

بالدی افزود: طرح تامین آب خام برای فضای سبز شهری اهواز نیز با همکاری شهرداری در حال پیگیری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:مقرر شده که برای جلوگیری از آلودگی میکروبی آب و انتقال احتمالی بیماری وبا،سنسورهای مخصوص در ورودی و خروجی تصفیه خانه های آب نصب شود.

بر اساس تحقیقات یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز تخلیه بی رویه فاضلاب های صنعتی و کشاورزی و شهری در رودخانه کارون عامل مشکلات زیست محیطی این رودخانه است که یکی از مشکلات اساسی آن بالا رفتن نیترات در آب آشامیدنی است.

به گفته هادی معاضد، تخلیه فاضلاب در طول رودخانه کارون باعث افزایش انواع آلاینده ها و بوجود آمدن عواقب وخیم شده است. به طور مثال در شهر 1.5 میلیون نفری اهواز فقط یک تصفیه خانه فاضلاب وجود دارد که تنها 196 هزار نفر را پوشش می دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار