تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۹۳۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم هندیجان در مجلس:
شرایط تأمین اجتماعی بیمه صیادان هندیجان فراهم شود
نماینده مردم هندیجان در مجلس گفت: باید صیادان هندیجانی بیمه تأمین اجتماعی شوند و برای برخی از مصارف خود یارانه دریافت کنند.

جلسه بررسی و رفع مشکلات صیادان شهرستان هندیجان امروز با حضور نماینده مردم شهرستان هندیجان درمجلس شورای اسلامی، مسئولانت محلی و جمعی از نمایندگان صیادان این شهرستان درسالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

حبیب آقاجری در این جلسه اظهار داشت: یکی از شغل های پرخطر در دریا صیادی بوده که درروند نیازهای زندگی مردم جامعه تأثیر گذار است.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات صیادان شهرستان هندیجان در اولویت است، گفت: حدود 175 فروند شناور لنج صیادی وحدود  800فروند شناور قایق ماهیگیری در شهرستان هندیجان موجود است که قشر زیادی از مردم شهرستان از راه دریا زندگی معیشتی خودشان را با این کار تأمین می‌کنند.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس با اشاره به رونق صیادی در شهرستان هندیجان عنوان کرد: باید صیادان بیمه تأمین اجتماعی شوند و برای برخی از مصارف خود یارانه دریافت کنند.

 آقاجری عنوان کرد: صیادی یکی از شغل های سخت است که باید به عنوان شغل سخت به حساب آورده و ثبت بشود واداره شیلات باتمام ظرفیت هایی که دارد به قشر پر تلاش صیاد کمک کند.

وی با اشاره به اینکه صید در محدوده آبهای شهرستان هندیجان بحرکان وسجافی با هماهنگی شیلات ویگان حفاظتی باشد، بیان کرد: صیادان شهرهای مجاور بدون هماهنگی واجازه حق صید در محدوده آبهای شهرستان هندیجان بحرکان وسجافی راندارند براساس قانون خلاف است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار