تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۹۳۴۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز :
برگزاری سمپوزیوم استانی خوشنویسان قرآن در اهواز
اولین سمپوزیوم استانی خوشنویسان قران کریم به مناسبت ماه رمضان و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در محل موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار می‌شود
مدیر سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز گفت: اولین سمپوزیوم استانی خوشنویسان قران کریم در اهواز برگزار می‌شود.

مهدی مکارمی اظهار کرد: به مناسبت ماه رمضان و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت ارتباط میان رشته‌های هنری با مفاهیم دینی و قرآنی، نخستین سمپوزیوم استانی خوشنویسان قران کریم در محل موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سمپوزیوم با حضور استاد برجسته خوشنویسی کشور علی شیرازی و جمعی از خوشنویسان ممتاز و برجسته استان خوزستان برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه، خوشنویسان خوزستانی یک جزء از قرآن کریم را با دو خط نستعلیق و نسخ، خوشنویسی می‌کنند.

مکارمی تصریح کرد: در این سمپوزیوم کارگاه آموزشی و بحث و تبادل‌نظر در زمینه هنر خوشنویسی با حضور استاد شیرازی برگزار خواهد شد و در بخش مسابقه نیز آثار خوشنویسان به رقابت گذاشته می‌شود.

مدیر سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز عنوان کرد: هیئت داوران شامل آقایان رضا زدوار، سید حسین فدایی و علی شیرازی این آثار را داوری خواهند نمود و به ۱۰ تن از برگزیدگان هدیه‌هایی تقدیم می‌شود.

وی گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری این سمپوزیوم، ترویج فرهنگ قرآنی به‌ویژه در میان جوانان و نوجوانان و ترغیب آنها به رشته‌های هنری مختلف با مضامین دینی و انقلابی است.

مکارمی تصریح کرد: فراخوان شرکت در سمپوزیوم منتشر شده و خوشنویسان ممتاز استان خوزستان تا تاریخ ۱۵تیرماه با مراجعه به سایت شهرداری اهواز به آدرس www.ahvaz.ir   و دریافت فرم مربوطه، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

به گفته مدیر سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز، این سمپوزیوم ۲۰تیرماه از ساعت۱۸ تا۲۳ در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار