تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۹۳۴۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره محیط زیست دزفول :
لایروبی غیر استاندارد رودخانه دز سبب اتلاف آبزیان شد
رئیس اداره محیط زیست دزفول گفت: عدم توجه به رعایت نکات زیست محیطی و سازمان محیط زیست توسط شهرداری دزفول در طرح لایروبی مناطقی از رودخانه دز، سبب اتلاف آبزیان در محدوده بوستان رعنا و ولی عصر( ع) شده است.

فرهاد قلی‌نژاد اظهار داشت: بخش‌های مختلف خدماتی و اجرایی شهرستان قبل از انجام خدمات خود در رودخانه دز به جهت تامین نیازهای زیست محیطی هماهنگی لازم را براساس قوانین موجود به اجرا برسانند.

وی گفت: عدم توجه به رعایت نکات زیست محیطی و سازمان محیط زیست توسط شهرداری دزفول در طرح لایروبی مناطقی از رودخانه دز، سبب اتلاف آبزیان در محدوده بوستان رعنا و ولی عصر( ع) شده  که در صورت هماهنگی با سازمان محیط زیست می‌توان از تکرار این حوادث پیشگیری کرد.

رئیس سازمان محیط زیست دزفول عنوان کرد: ساخت سدهای متعدد در مسیر رودخانه دز حیات این رودخانه را در بخش‌های مختلف خود تحت تاثیر داده و پیامدهای منفی برای این رودخانه ایجاد کرده است.

وی افزود: با هدف بررسی تاثیرات زیست محیطی احداث و وجود سد های متعدد در بستر رودخانه دز، طرح مطالعات ساخت سدها موجود در بخش‌های بالا و پایین دست و تاثیر زیست محیطی آن ها بر حیات رودخانه توسط سازمان حفاظت محیط زیست در دست مطالعه و بررسی است.

قلی نژاد بیان کرد: برخی سدهای احداثی در مسیر رودخانه دز فاقد مطالعات زیست محیطی در زمان احداث خود بوده اند و اکنون برای رودخانه دز مشکلات متعددی در بخش اقلیمی خود ایجاد کرده اند.

وی گفت: عدم توجه به رعایت نکات زیست محیطی در رودخانه ها و سدسازی متعدد در بستر آبی این مناطق خطرات گسترده ای برای حیات اقلیمی و جغرافیایی و طبیعی رودخانه ها ایجاد و می تواند اثرات منفی گسترده ای بر نیازهای بشری داشته باشد.

رئیس سازمان محیط زیست دزفول عنوان کرد: بستر آبی روخانه دز، حیات و زندگانی گونه‌های مختلف جانوری و پوششی است و توجه به حفاظت و نیازهای این روخانه یک محور و نیاز مهم طبیعی و بشری است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار