تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۹۳۴۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر خبر داد:
جمع‌آوری داروهای نیروزا از سطح داروخانه‌ها و عطاری‌های خرمشهر
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از جمع‌آوری داروهای نیروزا و حجم‌دهنده عضلات از سطح داروخانه‌ها و عطاری‌های این شهرستان خبر داد.

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، سعید حاجیان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر به همراه جمعی از مدیران شهری عضو ستاد مبارزه با موادمخدر شهرستان، از دو کمپ ترک اعتیاد این شهر بازدید کردند.

در این بازدید، مسئولان علاوه بر ارزیابی نوع خدمات ارائه شده به مراجعه‌کنندگان به این کمپ‌ها برای طی کردن دوره درمان، با مشکلات این قشر از نزدیک آشنا شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در این بازدید و در جمع بیماران، آمادگی کمیته درمان مبارزه با مواد مخدر برای ارائه برخی خدمات درمانی و مشاوره‌ای مورد نیاز این افراد را اعلام کرد.

کامران سالمی اظهار کرد: با توجه به اینکه داشتن روحیه محرک اصلی در ترک اعتیاد است، کمیته درمان مبارزه با مواد مخدر خرمشهر این آمادگی را دارد تا شرایط دریافت مشاوره را برای افراد مبتلا به مصرف مواد مخدر فراهم سازد.

وی در ادامه از انجام برخی بازدیدها در طول هفته مبارزه با مواد مخدر توسط زیرمجموعه خود خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برخی داروهای مورد استفاده در ترک اعتیاد تنها باید با تشخیص پزشک و در کمپ‌های تخصیص ترک اعتیاد و طبق دستور پزشک متخصص مصرف شوند در راستای جلوگیری از توزیع بدون تجویز پزشک این قبیل داروها، بازدیدی را از داروخانه‌ها و عطاری‌ها شهر به عمل آورده‌ایم.

وی تصریح کرد: همچنین بازدیدهایی را نیز از باشگاه‌های ورزشی بدنسازی برای جلوگیری از توزیع و فروش داروهای نیروزا و افزایش دهنده حجم عضلات که دارای عوارضی همچون سنگ کلیه، سنگ صفرا و نارسایی کلیه است، داشته و داروهای یافت شده از سطح داروخانه‌ها و عطاری‌ها جمع آوری شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در ادامه بر اهمیت آموزش برای پیشگیری از گرایش جوانان به سمت اعتیاد تاکید کرد و گفت: آموزش در حسینیه‌ها و مساجد میان دو نماز مغرب و عشا با استفاده از کارشناسان با ارائه مشاوره در مورد عدم استفاده از مواد مخدر و همچنین توزیع بروشور و پمفلیت‌های آموزشی، دیگر اقدام شبکه بهداشت و کمیته درمان در راستای مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد است.

سالمی در پایان، همچنین از بازدیدهای به عمل آمده از آرایشگاه‌های زنانه با توجه به‌کارگیری ابزارهای مختلف خالکوبی و حامل آلودگی‌ها و عوامل بیماری‌زای مختلف به کار رفته در این مراکز خبر داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار